Re: [WINNT] Niebezpieczny Windows 8?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Niebezpieczny Windows 8?
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Mon, 24 Feb 2014 19:00:23 +0000 (UTC)
Marek <precz@spamowi.com> wrote:
> Witam,

> Reinstalowałem system od zera. Jakież było moje zaskoczenie gdy po
> zalogowaniu się na moje konto Microsoft (nie ma innej metody pobrania
> update do 8.1), odzyskałem wszelkie zapamiętane hasła - m.in. do banku.
> A to oznacza, że M$ na swoich serwerach przechowuje tego typu dane i to
> niezaszyfrowane (zapewne są to pliki tekstowe itp).

Nic takiego nie oznacza[1] i nie są to pliki tekstowe.

> Czy dobrze
> interpretuję, że pracownicy techniczni Microsoft lub współpracujący z
> nimi szpiedzy z USA zyskali dostęp do mojego konta z chwilą gdy
> wyraziłem chęć lokalnego zapamiętania hasła?

Jeśli już to z chwilą gdy włączyłeś synchronizację haseł(zakładając że
znają twoje hasło do konta Microsoft). Zresztą malware jest znacznie
większym zagrożeniem dla tak przechowywanych poświadczeń. Jeśli chcesz w
pełni bezpiecznie przechowywać takie dane zainteresuj się np. programem
KeePass2.

1. http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj554668.aspx
--
Piotr Borkowski