Re: [WINNT] Windows XP nie pobiera automatycznych aktualizacji troche z

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows XP nie pobiera automatycznych aktualizacji troche z boku
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: Fri, 20 Dec 2013 11:40:09 +0000 (UTC)
BB <no.adres@no.spam.com> wrote:

> Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości

> Panowie, przepraszam za swoje 3 grosze, ale...
> ale naprawdę po kiego grzyba Wam te wszystkie aktualizacje?

> Czy już komputer nie jest w stanie pracować sprawnie i bezpiecznie bez
> p.. dyliona poprawek od Microsoftu? Poprawek po tych poprawkach.. itd?

Bezpiecznie nie jest w stanie. Potencjalnie wejście na każdą stronę na
niezaktualizowanym systemie może skończyć się infekcją. Możesz
potestować[1] jak zachowa się system bez aktualizacji po wejściu na
niektóre adresy z listy(szczególnie te które są opisane słowem exploit).

> Ja już kilku znajomym zainstalowałem XP+SP3 plus darmowy antywirus
> (Avira jakby ktoś chciał mnie skrytykować) odznaczam pobieranie aktualizacji
> (zaznaczam też , żeby Windows nie wyświetlał tych ostrzeżeń, że się nie
> zaktualizował)
> i komputery pracują miesiącami i latami bez wpadek, niebezpiecznych ataków,
> zainfekowania czymś złośliwym.

Ujmę to tak. Jedyną barierą przed infekcją w tym wypadku jest szczęście
nie wejścia na zainfekowaną stronę. Poza tym nie wszystkie infekcje dają
łatwo rozpoznawalne symptomy.

1. http://www.malwaredomainlist.com/update.php
--
Piotr Borkowski