Re: [WINNT] Problem z odczytem plików

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Problem z odczytem plików
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Thu, 14 Nov 2013 02:43:46 +0100

Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w wiadomości news:5283d903$4$2279$65785112@news.neostrada.pl...
W tym roku (pierwsza połowa), XP SP3.

Winrar 5.0 czy 3.x/4.x? Bezpośrednio czy poprzez Total Commandera?

Najnowszy, najaktualniejszy, śjakieś 3-4 miesiące temu około Powiem tyle, że to był skok z poprzedniej wersji x.xx, na x+1.xx, raczej piątka, na 99.9%, znów zająłem drugą maszynę robotą, a tam to siedzi.
I bezpośrednio, i przez TC.

Przypominam, że warto czytać, co się z zmieniło w nowych wersjach,
zwłaszcza że niektóre nowe opcje czy ustawienia domyślne są niekompatybilne
ze starymi.

Staram się okresowo weryfikować te ustawienia. Sprawdziłem i tym razem, były takie, jak chciałem. Nie wykluczam, że coś przegapiłem... ale raczej takich opcji unikodowych nie dostałem w oczy.

dotyczÄ…cym pakowania ZIP mam tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7153a77fb34faed0.html
powyżej, ze znaczących opcji, mam siłę kompresji i opcję "Użyj ZIP-NT
2.01" odptaszoną i "Uzyj wewnętrznego pakera" zaznaczoną.

Total Commander korzysta z biblioteki Infozipa, którego autorzy dbają
o kompatybilność i nie wdrażają bezmyślnie wszystkich winzipowych wynalazków.
Stąd na obrazku masz wybór - czy zapisywać nazwy unikodowe w UTF-8 zamiast
dotychczasowych nazw w jakiejÅ› tam stronie kodowej (Winzip/Pkzip4.5),
czy bezpieczniej obok dotychczasowych nazw.

No, ja ustawiłem, żeby za każdym razem pytał. Z prostego względu - gdy coś jest nie halo, to mi od razu wybija i wiem, że muszę się przyjrzeć, czy np. nie jąknął się dekoder przy ściaganiu (zdarzało się). Inna sprawa, ze załóżmy, mam sto pierdyliardów plików, kładę się zmęczony, przy piątym pierdyliardzie już nie mogę, idę spać, do rana powinien skończyć. A tu się okazuje rano, że gdybym doczekał minutę do szóstego, to by mi nie ugrzęzło :). TC sam z siebie pytluje też, gdy coś jest nie-halo z nazwami plików, ale nie na wszystkie jest taki wyczulony. Daję zapisanie wszystkiego w unikodzie, bo przecież nie będę podstawiał piętnastogigowego ZIPa systemowi, bo się zesra i gówno wypakuje. Zrobiłem kiedyś próbę, czy może da sie choć trochę ominąć barierę 4 giga ZIPa w XP, ani o bajt się nie da... A z godzinę się męczyłem, pies go ganiał, TC mi wystarczy. A tenże unikod ładnie mi sie zwraca, gdy działam w drugą stronę, baczyć muszę, aby ścieżka nie urosła wtedy ponad 259 znaków, bo wtedy różnie bywa, jeśli ze znakami nazwy coś kwiczy. Jak nie kwiczy, to i 5 razy tyle przyjmuje. Sprawdził się, to na nim działam.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.