Re: [WINNT] Problem z odczytem plików

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Problem z odczytem plików
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Sun, 10 Nov 2013 03:19:31 +0100

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l5mnml$oni$1@node2.news.atman.pl...
OK, ale uściślijmy, że zmiana czcionki to tylko pomoc dla użytkownika żeby

Nie inaczej. Tylko nie każdy od razu na to wpadnie, próbować będzie chkdsk (nie wykazywał błędów), ntfsaccess (nie przywracał dostępności... bo ona była, więc nie miał czego), nawet przelecieć nośnik, czy przypadkiem w jakims ważnym sektorze dysku nie wywalił się odczyt (hmm... przecież jak wpis w MFT padnie, to on sobie z indeksu dociągnie), zmiana DOSowych atrybutów też nic nie dawała. Nie wiem, czy nie próbowałem też przełączać TC na krótkie nazwy, listing z okienka "DOS" ujawnia pytajniki w miejsce felernych znaków, a jak nazwa katalogu jest z pytajnikiem, to wiele progsów w taki katalog nie wejdzie i nie odczyta zawartości, a chkdsk nie wykaże błędu, bo go nie ma. No, nabujałem się dużo. Ale rozwiązałem to w końcu.

mógł zobaczyć krzaka. Niedorobionym programom, nieobsługującym Unicode, żadna czcionka nie pomoże. Dopiero użytkownik jak zmieni krzaka na jakiś

No, czcionka, to widoczek, tak widać, jak ma w pliku schowane. A co do obsługi Unicode... to co powiesz, że takie hece czynił mi np. najnowszy WinRAR? Jak napisałem - tylko ZIP dał radę. Ale ZIP jest prymitywny, mało wymagający... choć szesnastogigowe archiwa tworzy pięknie i już chyba nawet nie pluje o wielkość powyżej 2GB...

inny znak, niekoniecznie tak samo wyglądający, to taki program ma szansę działać.

Nie inaczej. Nieliczne krzaki puszczało. Ale więcej się sypało.
Sprawdziłbym więc, czy pliki te, a tym bardziej nazwy katalogów, nie listują się w "DOS" z pytajnikami, plików się nie odczyta, w katalogi nie wejdzie. Same elementy Szklarni mają z tym kłopoty :P

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.