Re: [WINNT] Problem z odczytem plików

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Problem z odczytem plików
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Sun, 10 Nov 2013 02:18:33 +0100

Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w wiadomości news:527eb0f7$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...
Niekoniecznie. Taki komunikat IrfanView daje też dla niektórych prawidłowych
i obsługiwanych plików, które nie mają rozszerzenia (nie mam przykładu pod
ręką). Jeśli plik ma rozszerzenie błędne, ale obsługiwane, IrfanView zgłasza
nieprawidłową nazwę i pyta, czy zmienić rozszerzenie na poprawne.

Ale wtedy nie pyszczy, że nie może odczytać nagłówka, jeszcze mi się nie zdarzyło, a korzystam z niego od dawna i różne różności miałem na dysku. Znam ten problem - miewam w katalogach np. pliki IMG, zawierające nie obrazek taki do patrzenia, tylko np. firmware, czy pamięć nastawów do jakiegoś urządzenia. Czy np. obraz dyskietki. A także pliki JPG, zapisane z rozszerzeniem JPEG, oraz mnóstwo innych. A to, co mówię o czcionce - nawojowałem się z tym, przy porządkowaniu plikoteki MP3 z zewnątrz. Sam pliczek (nie każdy) ładniutko gra spod F3 (Total Commander), ale spakować/zarchiwizować się nie daje, rozwalając mi całą robotę. Czasem cała bateria plików, i kilkaset, bywało, a nawet wszystkie, bardzo różnie. Nie mam pod ręką, sztuczka polegała na wtrąceniu w nazwę pliku, znaku unicode o innym kodzie, ale o identycznie widzianej literze. Nazwa pliku była widoczna prawidłowo, ale pakery wariowały widząc znak spoza poprawnego zestawu, włącznie z komunikatem o niemożności odczytu pliku, nie od razu skojarzyłem, że rzeczoną nazwę z krzakiem podaje. Chyba tylko ZIP z TC sobie z nimi radził. I pomny, czy np. w nazwie nie znajduje się np. ukryta spacja, podchodziłęm, bezskutecznie i od tej strony. A i tak paker pyszczył o błędzie odczytu pliku, czy nawet dysku. Zmiana czcionki widoku ujawniała krzaka. Nie wziąłem tego z chmur, tylko z tego, z czym się dość niesympatycznie bujałem, bo długo szukałem, co jest nie tak... Jak trafię przykład, to dokładniej go zbadam i opiszę, wraz z ilustracjami, bo na razie polegam na zawodnej pamięci i mogę bujać, co do szczegółów (co oczywiście skoryguję, "że bujałem"). A maszyna z tymi jest na razie zajęta na dłuższy czas.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.