Re: [WINNT] mapowanie dysku sieciwego po restarcie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] mapowanie dysku sieciwego po restarcie
From: artiun <artiun@spam.wp.pl>
Date: Sat, 13 Jul 2013 01:47:12 +0200
Pierdoła pytała: czy chcesz skasować wszystkie pliki na dysku?
Pod spodem standardowo - OK i Anuluj. OK ustawiało partycji C: atrybut
ukrytej. Jak myślisz - w ilu przypadkach na 10 pacano w OK? :)
Nic w tym dziwnego :) Sytuacja, wylogowanie zmuszała (czasem brak już czasu i komuś się śpieszy do domu), klikanie w OK. Swego czasu pisałem oprogramowania bazodanowe i tam celowo umieszczałem podświetlenie na 'Anuluj' (klikane Enterem). I jakoś mało kto przychodził z problemem odnośnie zapętlenia się programu :) Z czasem nauczyli się czytać lub klikać kursorem/tab'em na drugi klawisz :) Z tą różnicą, że nie chodziło o zabawę, a wymuszenie świadomej decyzji użytkownika (co do kont, stanów magazynowych, debetów, prowizji, rabatów), tak że nie chodziło o zabawę. Zabawne, a zarazem smutne - trudno tworzyć programy idiotoodporne, lubię pisać prg ergonomiczne, ale świadoma decyzja powinna być maksymalnie utrudniona (chwyć się lewą ręką za prawe ucho i zakukaj :) ) - maksymalna walidacja i wymuszenie zastanowienia się nad tym co się zatwierdza.

--
Artur
3 weeks 5 days 8 hours 28 minutes 3 seconds and 830 milliseconds.