Re: [WINNT] Lenovo Essential G580 1000M

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Lenovo Essential G580 1000M
From: "xcpy" <xcpy@xcpy.xcpy>
Date: Tue, 11 Jun 2013 08:18:54 +0200
Widzisz, u Ciebie instaluja - u mnie sa juz zintegrowane
z obrazem plyty instalacyjnej (zintegrowane HFSLIPem).

Czyli tak jak napisałem 15-30 minut było bajką.

Robienie takich obrazow dla jednego komputera
oczywiscie mija sie z celem.
Dla dwoch - zalezy - jesli sa niezbyt szybkie warto.

Jesli ktos ma serwis czy pracuje w helpdesku,
to poswiecenie kilku godzin na stworzenie takiego obrazu
zaoszczedza _mnostwo_ czasu w przyszlosci.
Taki system naprawde potem stawia sie w 15 minut.

Fakt - "obraz" systemu tworzy sie wiele godzin,

A no właśnie. :-) Czyli z 30 minut zrobiło się wiele godzin.

Przy liczbie komputerow (n) dazacych do nieskonczonosci
"calkowity" czas instalacji systemu zbliza sie do tych 15 minut :).
IMHO dla n >= 2 (zwlaszcza starych) juz warto.

Zreszta sam tworze/aktualizuje takie obrazy
nie czesciej niz raz na pol roku
a ew. dociaganie aktualizacji na docelowym sprzecie
idzie juz z automatu, bez mojej obecnosci.

I tak za
każdym razem gdy mamy do czynienia z nowym hardware.

Mozesz bardziej sprecyzowac "nowy hardware"?

Istotne sa tylko dwie rzeczy:
1. HAL
2. sekcja [SysprepMassStorage] w sysprep.inf (AHCI)

HAL to nie problem - 99.999% sprzetu to i tak
"Wieloprocesorowy komputer PC z interfejsem ACPI"
ew. "Jednoprocesorowy komputer PC z interfejsem ACPI",

Raz instalowalem XP na 10-letnim laptopie i ...przerzucony obraz nie ruszyl.
Okazalo sie, ze HAL byl typu "Komputer PC z interfejsem ACPI".
Wystarczylo podmienic jeden maly plik.

Potem instaluje sie sterowniki chipsetu, grafiki, dzwieku, sieci, ...
Oczywiscie to tez mozna zautomatyzowac (np. DriverPack Solution).