Re: Bat - dziwne zachowanie

Autor: Budzik <budzik61_at_poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Data: Sat, 6 Apr 2013 00:58:01 +0000 (UTC)

Osobnik posiadający mail gnthexfiles_at_poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> Bo startuje nowa powłoka, niedziedzicząca ustawień.

rozumieć

> Z tego co wiem, to nie.

> Niestety jedyne dostępne pętle, to pętle for. Co do zmiennej to nie
> wiem, sprawdź, może da się modyfikować. Tylko pamiętaj o tym, jak
> cmd.exe rozwiązuje zmienne. W danym bloku ograniczonym nawiasami
> zmienne są rozwiązywane tylko raz! Jeśli zmienna jest ustawiona na
> jakąś wartość, a potem użyjesz set aby ją zmodyfikować, to ona się nie
> zmieni. Trzeba używać EnableDelayedExpansion i wykrzykników zamiast
> procentów. I nie wiem czy to działa też na te zmienne z pętli, które
> mają procenty tylko z przodu.

własnie testuje (na razie działa) i poradziłem sobie jeszcze inaczej.
Zastąpiłem pętle for petlą sterowaną poprzez goto i stworzoną zmienną którą
zwiększam bądz nie.
Przy okazji poczytałem o procedurach i dodatkowo wyczyściłem kod przy
pomocy takowej. Zobaczymy jak długo podziała. :)

Tego co piszesz o zmiennych nie zauważyłem - być może nie miałem takiej
sytuacji aby w danym bloku modyfikować zmienną 2 razy. Będę w razie czego
pamiętał - dzięki.

> A co jest złego w PowerShell?

Ogólnie nic :)
Ale w tym przypadku...

A, bo ja to robię na takim wynalazku HP na windows embedded i jakoś nie
mogę sobie poradzić z zainstalowaniem power shella na tym ustrojstwie.
Podchodziłem kilka razy do tematu i zawsze klops.
Ale mam takie urządzenia dwa wiec może kiedys wezmę w obroty ten drugi
egzemplarz i nie wstanę póki nie zrobię. :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")