Re: Bat - dziwne zachowanie

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat, 6 Apr 2013 00:42:27 +0200

Budzik <budzik61_at_poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):
> a jednak nie...
> Przy takiej konstrukcji bat po wyjściu z pętli for konczy działanie,
> zamiast wykonywac kolejne instrukcje. A ze ostatnia instrukcja jest %0 to
> dodatkowo nie uruchamia ponownie całego bata.
> A jeszcze z dodatkowych dziwnych zachować - zapomina o ustawionym echo
> off i po kazdym odwolaniu do innego bata trzeba echo off dac od nowa.

Bo startuje nowa powłoka, niedziedzicząca ustawień.

> A jest jakis inny sposób cofania się?

Z tego co wiem, to nie.

> Cos w stylu repeat until albo modyfikacja zmiennej sterującej pętlą for?

Niestety jedyne dostępne pętle, to pętle for. Co do zmiennej to nie wiem,
sprawdź, może da się modyfikować. Tylko pamiętaj o tym, jak cmd.exe
rozwiązuje zmienne. W danym bloku ograniczonym nawiasami zmienne są
rozwiązywane tylko raz! Jeśli zmienna jest ustawiona na jakąś wartość, a
potem użyjesz set aby ją zmodyfikować, to ona się nie zmieni. Trzeba używać
EnableDelayedExpansion i wykrzykników zamiast procentów. I nie wiem czy to
działa też na te zmienne z pętli, które mają procenty tylko z przodu.

A co jest złego w PowerShell?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/