Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat, 24 Nov 2012 21:22:03 +0100
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Message-ID: <50b12cb9$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>

Osoba podpisana jako artiun <artiun_at_spam.wp.pl> w artykule
<news:50b0e913$0$1220$65785112_at_news.neostrada.pl> pisze:

> W dniu 2012-11-24 15:46, Andrzej P. Wozniak pisze:
>
>> 1. Mamy dwa przejścia:
>> - od fontów ekranowych (*.fon) do TrueType, później OpenType (*.ttf,
>> *.otf);
>> - od fontów rastrowych (bitmapowych) do wektorowych, skalowalnych.
>> Nie można tego utożsamiać, bo istnieją rastrowe fonty TrueType,
>> zwłaszcza zastępujące stare fonty ekranowe (w tym konsolowe,
>> o stałej szerokości), jak Fixedsys Excelsior.
> Bardzoiej odpowiada mi tłumaczenie w 3 krokach:
> http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/dd162893%28v=vs.85%29.aspx

A mnie nie. Podział tam przedstawiony podkreśla dla celów marketingowych
wartość „własności intelektualnej” MS.

Dla mnie fon, ttf, otf - to formaty plików. Różne formaty plików dopuszczają
różną zawartość, mniej lub bardziej złożoną, jak to opisano na stronie MSDN.

Z kolei glify w foncie mogą być opisane jako bitmapa (zbiór punktów) lub
jako obrys (zbiór odcinków linii, prostych lub krzywych).
Nie widzę potrzeby oddzielnego traktowania prostych i krzywych. Font,
w którym glify buduje się z odcinków krzywych i prostych jest tak samo
fontem wektorowym, jak font, w którym glify składają się wyłącznie
z odcinków prostych. Porównaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika_wektorowa

Najogólniej ujmując - ruch nie przestaje być ruchem tylko dlatego, że
jest niejednostajny i wektor prędkości chwilowej ciągle się zmienia ani
też dlatego, że zmienia się napęd.

-- 
Andrzej P. Woźniak  uszer_at_pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
Received on Sat 24 Nov 2012 - 21:25:02 MET

To archiwum zostao wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Sat 24 Nov 2012 - 21:42:02 MET