Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Sat, 24 Nov 2012 21:14:37 +0100

Dnia Sat, 24 Nov 2012 20:07:37 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Bardzo duże uogólnienie. Chyba, że przez zadania rozumiesz jakieś mocno
> skomplikowane rzeczy. U mnie w Program Files siedzi 1630 plików exe, 1424 z
> niech mają poniżej megabajta, mediana to 128 kB.

U mnie mediana wyszla 397 kB. Ale ponad megabajt ma 889 plikow. Z czego 93
ma ponad 9 MiB. Wszystkich plikow jest 3118.

> Spoko. Zaznaczyłem tylko, że można stosować różne optymalizacje, nieraz
> dosyć proste. Poza tym nie widzę zależności, że jeśli aplikacja ma GUI to
> musi być duża. Okienka przecież nie są w bitmapach.

Nie w bitmapach, uzywa sie PNG (od chyba Visty), nie konkretnie do okienek,
ale do roznych elementow GUI, ktore sa pozastandardowe. Sam calc.exe ma tego
sporo, zajrzyj w jego zasoby. W takim Excelu same ikony zajmuja prawie 1
MiB. Itd. Mozna sie z tym nie zgadzac, mozna sie na to dasac, ale to obecnmy
kierunek. I bardzo dobrze! Dlaczego mamy siedziec w konsolach i GUI z epoki
Gierka, skoro sprzet ma wieksze mozliwosci?

> Bezpośrednio nie. Ale jeśli ktoś stosuje biblioteki czy frameworki
> nieadekwatne do potrzeb, to można się spodziewać, że program nie był pisany
> zbyt starannie.

Co znaczy nieadekwatne? I kto i na jakiej podstawie to ocenia? User tych
aplikacji? Owszem, jesli aplikacja jest jednookienkowa i wykonuje jedno
zadanie to dziwne jest, gdy ma 5 MiB i startuje 15 sekund. Niemniej, gdy ma
okien kilkaset to spectrum zastosowanych rozwiazan musi byc sila rzeczy
szersze, a akurat te od GUI sa zasobozerne. Jednak wcale to nie dowodzi, ze
programisci to debile i nie potrafia skorzystac z narzedzi. A przynajmniej
daleki bylby od generalizowania - i do tego sie odnosilem. Znam wiele
swietnych aplikacji, ktore dzialaja rewelacyjnie, sa przemyslane i wydajne,
a mimo to ich exe jest spore.
Nawet Excelowe exe ma prawie 20 MiB. Czy to znaczy ze napisali je amatorzy?

> Z tego, że tak można jeszcze niewiele wynika. Ważne, z czym się człowiek
> styka na co dzień.

Na szczescie wybor jest w wiekszosci wypadkow duzy i mozna porzycic
badziewny soft i wybrac inny.

--
pozdro
R.e.m.e.K