Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat, 24 Nov 2012 20:07:37 +0100

R.e.m.e.K <go_at_dev.null> napisał(a):
> To o czym pisalem, czyli ten program o wielkosci 4608 bajtow, tez niczego
> nie wymaga ...lecz i jest bezuzyteczny.
> Gdy jednak porozmawiamy o programach realizujacych juz jakies zadania to
> rozmiary ida w megabajty.

Bardzo duże uogólnienie. Chyba, że przez zadania rozumiesz jakieś mocno
skomplikowane rzeczy. U mnie w Program Files siedzi 1630 plików exe, 1424 z
niech mają poniżej megabajta, mediana to 128 kB.

> [...]
> wiekszosc aplikacji jakie pisze to aplikacje uzytkowe, ktorych odbiorca
> jest Kowalski, a zastosowanie dosc szerokie. A Radek pisze o aplikacjach
> konsolowych specjalizowanych do waskiego zadania. Takich rzeczy nie ma co
> porownywac. Chodzilo mi o ogolny trend i o to jakie aplikacje dominuja na
> komputerach przecietnego usera, i ze to wbrew Radka zarzutom, nie wynika
> tylko z pisania gniotow przez producentow, choc to tez sie zdarza, ale
> ogolnego postepu takze w dziedzinie narzedzi deweloperskich i designu
> GUI. A postep ten objawia sie takze w wiekszych bibliotekach i wiekszym

Spoko. Zaznaczyłem tylko, że można stosować różne optymalizacje, nieraz
dosyć proste. Poza tym nie widzę zależności, że jeśli aplikacja ma GUI to
musi być duża. Okienka przecież nie są w bitmapach.

> I nie ma tu co udowadniac, ze exek moze miec o 500 bajtow mniej czy
> wiecej, bo tak naprawde wielkosc exeka nie ma bezposredniego wplywu na
> jakosc kodu, ani nie jest jego wynikiem.

Bezpośrednio nie. Ale jeśli ktoś stosuje biblioteki czy frameworki
nieadekwatne do potrzeb, to można się spodziewać, że program nie był pisany
zbyt starannie.

> Mozna pisac dobry kod i miec
> wielkie exeki, mozna pisac badziewnie i miec niewielkie exeki.

Z tego, że tak można jeszcze niewiele wynika. Ważne, z czym się człowiek
styka na co dzień.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/