Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Sat, 24 Nov 2012 19:32:53 +0100

Dnia Sat, 24 Nov 2012 17:11:25 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> To, co wkleiłem polegało na tym, że nie wymagało tych bibliotek. I w ogóle
> większość tego exe to są zera, po zzipowaniu plik ma 525 bajtów.

To o czym pisalem, czyli ten program o wielkosci 4608 bajtow, tez niczego
nie wymaga ...lecz i jest bezuzyteczny.
Gdy jednak porozmawiamy o programach realizujacych juz jakies zadania to
rozmiary ida w megabajty. I o to chodzilo w pierwszych postach tego
podwatku. Napisalem, ze obecnie Hello World ma kilka mega majac na mysli
aplikacje GUI bez specjalnej optymalizacji i linkowania dynamicznego,
wiekszosc aplikacji jakie pisze to aplikacje uzytkowe, ktorych odbiorca jest
Kowalski, a zastosowanie dosc szerokie. A Radek pisze o aplikacjach
konsolowych specjalizowanych do waskiego zadania. Takich rzeczy nie ma co
porownywac. Chodzilo mi o ogolny trend i o to jakie aplikacje dominuja na
komputerach przecietnego usera, i ze to wbrew Radka zarzutom, nie wynika
tylko z pisania gniotow przez producentow, choc to tez sie zdarza, ale
ogolnego postepu takze w dziedzinie narzedzi deweloperskich i designu GUI. A
postep ten objawia sie takze w wiekszych bibliotekach i wiekszym kompilacie
wynikowym.
I nie ma tu co udowadniac, ze exek moze miec o 500 bajtow mniej czy wiecej,
bo tak naprawde wielkosc exeka nie ma bezposredniego wplywu na jakosc kodu,
ani nie jest jego wynikiem. Mozna pisac dobry kod i miec wielkie exeki,
mozna pisac badziewnie i miec niewielkie exeki.

--
pozdro
R.e.m.e.K