Re: Kolejne absurdy W8

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat, 24 Nov 2012 19:57:43 +0100

Dnia Sat, 24 Nov 2012 18:42:22 +0100, Tomek Głowacki napisał(a):

> Dokładnie, i to jedna z najważeniejszych, jeśli nie najważniejsza
> zaleta. Windows 8 zaistalowany na dysku w trybie AHCI (zresztą Windows 7
> tak samo) jest w stanie podnieść się na KAŻDYM komputerze, pod
> warunkiem, że jest odpalone AHCI w BIOSie. Jeszcze nie spotkałem się z
> sytuacją, żeby nawet przy ekstremalnej zmianie architektury (przejście z
> Core2Duo + chipset Intela + nVidia na AMD A8, zintegrowana grafika itp.
> itd.) doszło do BSODa przy próbie bootowania takiego systemu.

Tu bym nieco polemizował. Znajomej lapciak wziął i wykitował. Środek - płyta
pod AMD ustawione w BIOS w AHCI. Skąd wiem? Sam Jej tego lapcia
konfigurowałem. Windows 7 x86 tam był. Lapek niestety wziął i wykitował -
zarżnięte chłodzenie, dodatkowo najprawdopodobniej padnięte podświetlenie
matrycy. Po prawie 5 latach użytkowania może się zdarzyć.

Kupiony ThinkPad T61 - płyta na chipach Intela. Zrobiona kopia dysku,
wstawiony ze starego laptopa do nowego, a może się podniesie. No niestety
(na T61 włączone AHCI w BIOS) - instalowałem od początku. :(

[ Jeśli na pakernię wchodzi niepozorna osoba, jednym ruchem wyciąga        ]
[ z atlasu kolesia i mimo protestów całej obecnej tam ekipy kroi go        ]
[ z 400 złotych - to musi to być żona.                    (JoeMonster.org) ]