Re: Windows 8 - czy kto艣 sobie zakpi艂?

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat, 24 Nov 2012 09:07:42 +0100

Dnia Thu, 22 Nov 2012 11:25:58 +0100, Marek napisa艂(a):

> Nieprecyzyjnie wyrazi艂em si臋 - mia艂o by膰 z programowalnym zewn臋trznie
> LUTem :-)

Ja si臋 czepiam szczeg贸艂贸w. Taka natura. ;D

> [...]
> ustawia艂em balans bieli aby zachowa膰 wierno艣膰 odwzorowania kolor贸w.
> Dumny pokazuj臋 zdj臋cia (sali bilardowej) klientowi a on mnie zgasi艂
> twierdz膮c, 偶e takie zdj臋cia to on sam potrafi zrobi膰. Kolory powinny by膰
> ciep艂e, zach臋caj膮ce! Dla niewtajemniczonych wyja艣ni臋, 偶e st贸艂 bilardowy
> jest zielony :-D Po czym wzi膮艂 te zdj臋cia i powiedzia艂, 偶e nie s膮 z艂e bo
> to by艂 problem mojego monitora. Na jego laptopie wygl膮daj膮 dobrze. Z
> ciekawo艣ci sprawdzi艂em co oznacza "dobrze". Ot贸偶 mia艂 on podniesiony
> kolor R o jakie艣 10-15% (nie pami臋tam ju偶 warto艣ci dok艂adnie) :-D

Z tego typu ciekawostek - projekt layoutu wst臋pnie jednego rozdzia艂u
ksi膮偶ki. Dostaj臋 info, 偶e kolory s膮 nie teges. Kontrolnie spyta艂em, na czym
sprawdzano kolorystyk臋. Odpowied藕: na laptopie鈥 Jak zleceniodawca do mnie
dotar艂 i zobaczy艂 to na normalnym monitorze, to si臋 鈥瀟roch臋鈥 pani zdziwi艂a.
Z tym, 偶e akurat w takich sytuacjach (aple i fragmenty tekstu w danym
kolorze) to stosunkowo prosto doprowadzi膰 do opcji wymaga艅 klienta: prosz臋
mi poda膰 warto艣膰 odpowiedniego Pantone'a ze wzornika. Je偶eli druk b臋dzie
robiony w CMYK (bez Pantone'贸w) to pewne r贸偶nice mog膮 wyj艣膰, ale mniej
wi臋cej wiadomo, o jak膮 barw臋 chodzi.

> [...]
> zmieni艂aby si臋 w identycznych okoliczno艣ciach: zmieni艂by si臋 punt
> odbicia padaj膮cego 艣wiat艂a, albo inne ziarenka brokatu "za艣wieci艂y" by
> si臋. Prosty eksperyment to pokaza艂. Mianowicie zrobi艂em sobie jaki艣
> metaliczny przedmiot w programie 3D. Ustawi艂em 艣wiat艂a a przedmiot
> wprawi艂em w delikatny ruch. Nie by艂o osoby, kt贸ra powiedzia艂aby, 偶e
> przedmiot nie jest pokryty metaliczn膮 farb膮 :-D Nikt nie mia艂
> w膮tpliwo艣ci. Czyli to nie ograniczenia monitora lecz aplikacji
> graficznej. :-D Wiesz... brak widocznych odblask贸w, zmiany k膮ta

Mo偶na to gdzie艣 obejrze膰? Z ciekawo艣ci czystej pytam.

Ja akurat przygotowuj臋 rzeczy do druku, faktem jest, 偶e niezwykle rzadko
zdarza艂o mi si臋 mie膰 konieczno艣膰 k艂adzenia metalizowanych farb. I tu troch臋
bardzo ostro偶nie si臋 poruszam.

Przy okazji kolejna ciekawostka - masz przygotowany projekt, w kt贸rym cz臋艣膰
strony pokryta jest lakierem matowym, cz臋艣膰 wr臋cz przeciwnie - b艂yszcz膮cym.
Jak to zasymulowa膰 na monitorze? 艢rednio to widz臋 w chwili obecnej. :(

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Bras: When nobody knows nothing... somebody knows something.             ]