Re: Windows 8 - czy ktoś sobie zakpił?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sat, 24 Nov 2012 14:36:56 +0100

W dniu 2012-11-24 09:07, Przemysław Ryk pisze:

> Można to gdzieś obejrzeć? Z ciekawości czystej pytam.

Nie mam tego już ale jeśli chcesz, to Ci przygotuję AVI i jakąś fotkę.
To nie jest nic złożonego.

> Ja akurat przygotowuję rzeczy do druku, faktem jest, że niezwykle rzadko
> zdarzało mi się mieć konieczność kładzenia metalizowanych farb. I tu trochę
> bardzo ostrożnie się poruszam.

W zwykłym programie DTP nie zobaczysz efektów nakładania takich farb.
Przy zabawie z 3D sporo można dowiedzieć się jak to się dzieje, że dana
scena wyglÄ…da mniej lub bardziej przekonujÄ…co. Co dzieje siÄ™ w naszych
głowach. Uczysz się dopracowywać detale. Fajna zabawa. :-)

> Przy okazji kolejna ciekawostka - masz przygotowany projekt, w którym część
> strony pokryta jest lakierem matowym, część wręcz przeciwnie - błyszczącym.
> Jak to zasymulować na monitorze? Średnio to widzę w chwili obecnej. :(

J/w :-) Zwykły program DTP tego nie zrobi. To czy powierzchnia jest
lakierowana czy nie w/g naszego mózgu zależy od sposobu układania się
odbić światła. Nie musimy wcale macać przedmiotu aby stwierdzić czy jest
polakierowany. W skrócie: lakier matowy od błyszczącego różni się
"szerokością" odblasku światła i jego intensywnością. Mat daje dużo
szersze geometrycznie odbicie ale o mniejszej intensywności. Może to
wystarczy do takiej prostej symulacji. Dodatkowo - w miejscu odblasku
słabiej jest widoczne tło.

Jeśli chcesz, to również i to mogę Ci zobrazować.