Re: W8 - do czego służy screen powitalny?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl>
Data: Wed, 21 Nov 2012 23:10:09 +0100

W dniu 21.11.2012 21:50, Przemysław Ryk pisze:
> Tej no - u mnie się też sporo softu przewinęło. Łącznie z tym poważniejszym,
> służącym do pracy i jego aktualizacjami do nowszych wersji, a czasami wręcz
> jednoczesnym korzystaniem z dwóch różnych wersji postawionych jednocześnie.

Wszystko można zrobić dobrze lub źle. No i oprogramowanie
oprogramowaniu nierówne, niektóre programy mniej mieszają w
rejestrze i poprawnie się dezinstalują, a inne rozdymają re-
jestr o setki kilobajtów i potem nic z niego nie usuwają.

> Wiesz - zestaw sprawdzonego oprogramowania też aktualizacji wymaga. I nie
> piszę tu nawet o konieczności lub „konieczności” przejścia na nową wersję.

aktualizacja != instalacja na chwilę

aktualizacja 10 programów != instalacja 100 programów

> bezlitośnie). O ile tylko ktoś myśli, a już szczególnie podczas instalacji
> jakiegoś - niegłupiego nawet - narzędzia, to raz postawiony przeze mnie na
> nogi komp działa latami.

Mam podobne doświadczenia, jeżeli użytkownikowi się zwróci
uwagę na nieinstalowanie wszystkiego co polecają znajomi i
gazetki komputerowe, to komputer i system raczej nie spra-
wiają problemów.

> Inną kwestią jest - cholernie mnie irytująca maniera dorzucania do
> instalatorów całkiem fajnych narzędzi, jakichś dodatkowych pasków
> narzędziowych do przeglądarek, podmian ich stron startowych. Ja mam odruch,

Biznes.

I najczęściej tego typu dodatki są słabo napisane albo do-
datkowo obciążają niepotrzebnie system i aplikacje. Znam
nawet przypadek rozszerzenia Eksploratora celowo zmniejsza-
jącego stabilność w wersji darmowej.