Re: W8 - do czego s艂u偶y screen powitalny?

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 21 Nov 2012 21:50:31 +0100

Dnia Wed, 21 Nov 2012 20:29:58 +0100, Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂(a):

> Po prostu instaluj膮 co popadnie, a szczeg贸lnie r贸偶nego ro-
> dzaju programy wspomagaj膮ce, przyspieszaj膮ce, dziesi膮tki
> spiraconych gier, programy 艂ami膮ce zabezpieczenia w tych
> grach (cz臋sto z wirusami rozsy艂aj膮cymi spam i pogarszaj膮-
> cymi stabilno艣膰 systemu), masy kodek贸w ("bo jeden filmik mi
> si臋 nie odtwarza") i tak dalej...

Tej no - u mnie si臋 te偶 sporo softu przewin臋艂o. 艁膮cznie z tym powa偶niejszym,
s艂u偶膮cym do pracy i jego aktualizacjami do nowszych wersji, a czasami wr臋cz
jednoczesnym korzystaniem z dw贸ch r贸偶nych wersji postawionych jednocze艣nie.
Kilkana艣cie tytu艂贸w gier (niekt贸re po kilka razy). Kodek贸w te偶 si臋 troch臋
przewin臋艂o, par臋 razy antywirusa czy firewalla te偶 wymienia艂em. Ju偶 nie
wspomn臋 o tym, 偶e swego czasu sta艂 na tej samej maszynie serwer poczty i
grup dyskusyjnych (teraz jest na drugim komputerze), serwer FTP鈥

> No ale jak si臋 komu艣 powie, 偶eby po prostu zainstalowa艂 ze-
> staw sprawdzonego, bezpiecznego oprogramowania, nie cudowa艂
> i normalnie pracowa艂 na komputerze to si臋 obrazi, 偶e wtedy
> komputer nie jest mu na nic potrzebny, bo po dw贸ch dniach
> si臋 gry znudz膮 a filmy trzeba ogl膮da膰 ;)

Wiesz - zestaw sprawdzonego oprogramowania te偶 aktualizacji wymaga. I nie
pisz臋 tu nawet o konieczno艣ci lub 鈥瀔onieczno艣ci鈥 przej艣cia na now膮 wersj臋.

Ale w sumie - co艣 jest w tym, co piszesz. Robi臋 cz臋sto za swego rodzaju
helpdesk (swego rodzaju, bo niejednokrotnie pastwi臋 si臋 nad u偶yszkodnikami
bezlito艣nie). O ile tylko kto艣 my艣li, a ju偶 szczeg贸lnie podczas instalacji
jakiego艣 - nieg艂upiego nawet - narz臋dzia, to raz postawiony przeze mnie na
nogi komp dzia艂a latami.

Inn膮 kwesti膮 jest - cholernie mnie irytuj膮ca maniera dorzucania do
instalator贸w ca艂kiem fajnych narz臋dzi, jakich艣 dodatkowych pask贸w
narz臋dziowych do przegl膮darek, podmian ich stron startowych. Ja mam odruch,
by przy instalacji wybiera膰 opcj臋 鈥濩ustom鈥 (a najcz臋艣ciej i tak sprawdzam
dany program na maszynie wirtualnej), ale cz臋艣膰 burdelu pojawiaj膮cego si臋 u
u偶ytkownik贸w mo偶e by膰 i niejednokrotnie jest takimi przydatnymi inaczej
dodatkami powodowana.

> Ja mam r贸wnie dobre do艣wiadczenia z wieloma wersjami Windows.
> NT 4.0 u偶ywa艂em par臋 lat i zlikwidowa艂em dopiero w momencie
> pe艂nej przesiadki na nowy komputer (z wielkim 偶alem, bo to
> by艂a bardzo dobra instalacja NT). Windows XP na starym note-
> booku dzia艂a do dzi艣, ju偶 chyba z osiem lat. Vista na nowym
> notebooku ma ju偶 ze 3-4 lata i jest firmow膮 instalacj膮 pro-
> ducenta. A spoza Windows, Ubuntu Linux na moim g艂贸wnym desk-
> topie "偶yje" od pierwszej instalacji a偶 do dzisiaj, przez
> kilka pe艂nych aktualizacji on-line do nowych wersji :)

Mnie chyba najcz臋艣ciej trafia艂a si臋 opcja 鈥瀝einstalacja鈥 艣wie偶o po
przesiadce z Windows linii 9x na 2000. Nie mia艂em wcze艣niej w og贸le do
czynienia z lini膮 NT i zanim si臋 otrzaska艂em, to troch臋 czasu min臋艂o. Vista
u mnie niestety nie prze偶y艂a cyrku powodowanego przez dogorywaj膮c膮 kart臋
grafiki - sterownik zawiesza艂 si臋 tak skutecznie, 偶e ci膮gn膮艂 za sob膮 ca艂y
system. :( Dopiero 艣wie偶a instalacja Windows 7 ujawni艂a, 偶e system winny
niczemu nie by艂. Ale skoro ju偶 mia艂em postawion膮 i skonfigurowan膮 7-mk臋, to
do Visty wraca膰 mi si臋 nie chcia艂o. :D

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ 呕eby przekona膰 Ci臋, 偶e naprawd臋 Ci臋 przewy偶szam鈥 nie m贸wi臋 tu o wzro艣cie ]