Re: Windows 8 - czy ktoś sobie zakpił?

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 11:51:05 +0100

>No ale tam nie było trzeba ponawiać kopiowania (czasem po 3-4 razy) do
>folderów systemowych.

Jakie sÄ… komunikaty? Ja takiego zjawiska nie obserwujÄ™.

>To teraz przedstawiÄ™ Ci procedurÄ™ drukowania fotografii spod systemu.
>1. Wchodzimy do zarzÄ…dzania profilami.
>2. Ustawiamy tryb ręczny wyboru profilu dla drukarki.
>3. Klikamy na odpowiedni ICC
>4. Klikamy "ustaw jako domyślny" gdyż nie ma czegoś takiego jak ustawienie
>"na chwilÄ™" danego profilu i punk 3 nie wystarcza.
>5. Na fotce klikamy prawym przyciskiem i wybieramy drukuj.
>6. W ustawieniach drivera wyłączamy obsługę ICC.
>7. Po skończonym drukowaniu wchodzimy w do zarządzania profilami i
>przywracamy tryb automatyczny gdyż w przeciwnym razie cuda będą się działy
> [...]

Nie rozumiem co w tym dziwnego. Nie chcesz używać programu, który rozumie
profile icc i tym zarządza to musisz robić to ręcznie.

>Czy taka procedura jest do ogarnięcia przez np. fotografika? Mi to wygląda
>na procedurę drukowania dla programistów :-D

Nie jest ale fotografik zrobiłby to w programie, którego używa.

>Ja używałem w W7 aplikacji zewnętrznej a po upgradzie fotki zaczęły mi się
>otwierać w metro Zdjęcia.

Pewnie ta aplikacja nie jest zarejestrowana w Domyślnych Programach.

> Ale to jest mało istotne lecz bardziej istotne jest jak ta aplikacja
> działa. Po otwarciu zdjęcia nie masz możliwości przewijania do następnego
> więc trzeba zamknąć przeglądarkę.

Niestety ale takie działanie wynika z przyjętego modelu bezpieczeństwa.
Aplikacje metro działają w swojej piaskownicy i nie mają dostępu do systemu
plików poza plikiem wskazanym przez użytkownika. BTW aby powrócić do Pulpitu
wystarczyło kliknąć myszą w lewym górnym rogu ekranu.

--
Piotr Borkowski