Re: Windows 8 - czy ktoś sobie zakpił?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Mon, 12 Nov 2012 01:09:09 +0100

W dniu 2012-11-11 20:14, Piotr B. (pb2004) pisze:
> Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
>>

> Od czasu Visty przecież nawet Administratorzy mają uprawnienia
> Użytkowników.

No ale tam nie było trzeba ponawiać kopiowania (czasem po 3-4 razy) do
folderów systemowych.

> Tzn? Przecież jest zarządzanie profilami w panelu sterowania.

To teraz przedstawiÄ™ Ci procedurÄ™ drukowania fotografii spod systemu.
1. Wchodzimy do zarzÄ…dzania profilami.
2. Ustawiamy tryb ręczny wyboru profilu dla drukarki.
3. Klikamy na odpowiedni ICC
4. Klikamy "ustaw jako domyślny" gdyż nie ma czegoś takiego jak
ustawienie "na chwilÄ™" danego profilu i punk 3 nie wystarcza.
5. Na fotce klikamy prawym przyciskiem i wybieramy drukuj.
6. W ustawieniach drivera wyłączamy obsługę ICC.
7. Po skończonym drukowaniu wchodzimy w do zarządzania profilami i
przywracamy tryb automatyczny gdyż w przeciwnym razie cuda będą się
działy przy drukowaniu np. dokumentów z Worda.

Czy taka procedura jest do ogarnięcia przez np. fotografika? Mi to
wygląda na procedurę drukowania dla programistów :-D

> Na nowej instalacji systemu otwiera się aplikacja metro Zdjęcia. W
> przypadku upgrade z Windows 7 zazwyczaj ta sama aplikacja co przedtem[1].
>
> 1. Chyba że nie jest zarejestrowana w Domyślnych programach.

Ja używałem w W7 aplikacji zewnętrznej a po upgradzie fotki zaczęły mi
się otwierać w metro Zdjęcia. Ale to jest mało istotne lecz bardziej
istotne jest jak ta aplikacja działa. Po otwarciu zdjęcia nie masz
możliwości przewijania do następnego więc trzeba zamknąć przeglądarkę.
Po wciśnięciu ESC zdjęcie znika i widać jakieś kwadraty imitujące jakieś
puste biblioteki nie wiadomo skąd (Facebook i inne). Więc trzeba Alt+F4.
Ale pod spodem kolejna niespodzianka - menu start, które samo się
otworzyło i zasłania poprzednio otwarty folder z fotkami - więc trzeba
wcisnąć ESC. I dopiero teraz możemy otworzyć kolejną fotkę. Jak dla mnie
to nie ma nic wspólnego z ergonomią ale i ze zdrowym rozsądkiem. Nawet
po pijaku i na dragach takiego algorytmu bym nie wymyślił :-)