Re: Windows 8 - czy ktoś sobie zakpił?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Mon, 12 Nov 2012 23:57:45 +0100

W dniu 2012-11-12 11:51, Piotr B. (pb2004) pisze:

> Nie rozumiem co w tym dziwnego. Nie chcesz używać programu, który
> rozumie profile icc i tym zarządza to musisz robić to ręcznie.

Już Ci mówię co w tym dziwnego. Do niedawna nie korzystałem z ICC i nie
bardzo wiedziałem jak to działa. Jakość wydruków fotografii i chęć
zachowania zgodności z ekranem zmusiła mnie do nauczenia się korzystania
z tejże funkcjonalności. W związku z tym zacząłem czytać support M$ -
niczego się nie dowiedziałem. Google również niespecjalnie pomogły.
Zacząłem zadawać pytania na forum dla grafików - też nikt nie wiedział
jak posługiwać się ICC. Jedyne co usłyszałem - na Macu to proste.
Pozostało jedynie zebrać wiedzę empirycznie. Wnioskuję z tego, że
korzystanie z ICC pod WindÄ… jest wiedzÄ… tajemnÄ…, dedykowanÄ… jedynie
power-userom.

BTW
Nawet zdobywszy w/w wiedzÄ™ nadal nie rozumiem dlaczego nie da siÄ™
przełączyć profilu ekranowego na inny niż ostatnio ustawiony przez
kalibrator. Odkryłem, że kluczem jest włączenie opcji "użyj kalibracji
ekranu systemu Windows" w zaawansowanych domyślnych opcjach systemu.
Wtedy można przełączać się swobodnie między wszystkimi profilami
ekranowymi. Chyba nie zaprzeczysz, że nie jest to ani oczywiste ani
logiczne?

> Nie jest ale fotografik zrobiłby to w programie, którego używa.

Ja jako fotografik używam prawy klik na obrazku / drukuj. A to dlatego,
że nie chcę wyrzucać kilku tysięcy zł na program typu Photoshop tylko po
to aby móc drukować z ICC. Zadałem też pytanie na forum o dużo tańszą
alternatywÄ™ do Photoshopa (viewer), pozwalajÄ…cÄ… na drukowanie z ICC -
nikt nie potrafił mi wskazać takiego programu. Rozwiązałem i tą kwestię
ale był to przypadek, że trafiłem na właściwą aplikację. Wiedza dla tak
banalnej czynności jak drukowanie nie może bazować na przypadkach.
Dlatego śmiem twierdzić, że drukowanie z ICC pod Windą jest absurdem -
to nie jest funkcjonalność dla zwykłych userów pragnących "dobrze"
drukować.

> Niestety ale takie działanie wynika z przyjętego modelu bezpieczeństwa.
> Aplikacje metro działają w swojej piaskownicy i nie mają dostępu do
> systemu plików poza plikiem wskazanym przez użytkownika. BTW aby
> powrócić do Pulpitu wystarczyło kliknąć myszą w lewym górnym rogu ekranu.

No właśnie czytałem o tym gdzieś i ktoś mi wspomniał o tym. Chyba samo
klikniecie nie wystarcza? Jeszcze jakieś warunki muszą być spełnione
typu, że aplikacją musi być w stylu metro? Razm mi się udało to osiągnąć
ale nie wiem co zrobiłem. Udało mi się nawet ze 2x wywołać przełącznik
aplikacji po lewej. Też nie wiem jak.

Teraz np. otworzyłem sobie Worda na full screen i tej opcji nie mam
dostępnej. Przypuszczam, że ta opcja działa tylko w specyficznych
warunkach - a jeśli tak jest - to siłą rzeczy staje się bezużyteczna.