Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 11:50:36 +0100

U偶ytkownik Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂:

> Co do sieci Web, to ja jestem zdecydowanym przeciwnikiem chmu-
> ry tak w rozmowach prywatnych, jak i na forum publicznym. Uwa-
> 偶am, 偶e sami kr臋cimy ni膮 na siebie bicz w postaci reklam,
> braku prywatno艣ci i mo偶liwo艣ci inwigilacji przez dowolne
> instytucje.

Prywatnosc to maly pikus :) Grozi utrata danych, lub ingerencja w nie.
Juz pisano o przypadku fotografa, co akty (artystyczne, nie jakies
porno) mial na SkyDrive i ... cale konto mu zablokowano. Permanentnie.
Bez znaczenia, ze byl/jest znanym artyst膮 i cenionym fotograem.

> Co prawda nie szyfruj臋 (jeszcze...) ca艂ej swojej
> poczty, ale kto wie, czy w aspekcie istnienia system贸w typu
> Echelon nie b臋dzie to konieczne? :) (*) Na razie jednak pocz-
> t臋 prywatn膮 przynajmniej obs艂uguje mi m贸j w艂asny serwer.

Czeka nas przyszlosc jak w grze Mirror's Edge.

Juz teraz zakladajac konto na Androidzie do tabletu uzylem nowo
utworzonego konta. Nie znam pozimu bezpieczenstwa i ilosci luk w
Androidzie, nie czuje sie bezpiecznie, za to czuje sie inwigilowany :)
Czuje tez brak kontroli nad czymkolwiek - np. w takim Google+ gdzie
nagle zaczalem dostawac wpisy od osob czy firm, o ktorych nigdy nie
slyszalem. I njie jestem w stanie sie tego pozbyc. To juz facebook jest
bardziej user-friendly. Duzo latwiej zapanowac nad tym co sie dostaje i
kto widzi to co sie wysyla...

> No i w艂a艣nie teraz podstawowe pytanie -- co w og贸le robi ten
> "tradycyjny pulpit" w systemie przeznaczonym dla tablet贸w?

Poki nie bedzie multum aplikacji - to niewiele. Ale juz gdzies
slyszalem, ze bedzie office dla RT. Co oznzacza, ze taki Surface RT
polaczy cechy laptopa i tabletu ze znanym srodowiskiem pracy do ktorego
ludzie przywykli.

> Windows 8/RT jest zawieszone mi臋dzy dwoma 艣wiatami. 艢wiat
> komputer贸w osobistych i przeno艣nych wymaga wysokiej uniwer-
> salno艣ci, wielozadaniowo艣ci, dowolnego konfigurowania zawar-
> to艣ci ekranu (okna). 艢wiat tablet贸w (**) potrzebuje pe艂no-
> ekranowych (p贸ki jeste艣my ograniczeni ekranem rz臋du 7"-10")
> aplikacji, bardzo ograniczonej wielozadaniowo艣ci i bardzo
> wysokiego poziomu oszcz臋dno艣ci energii. Tam nie trzeba zwyk-
> 艂ego pulpitu *w og贸le*, bo aplikacje pulpitowe s膮 niedosto-
> sowane do wskazywania palcem i pisania dotykowego.

Dlatego Surface ma klawiature :)

Czyz nie zmienia to wielu spraw? Z jednej strony wygoda laptopa, z
drugiej energooszczednosc a wiec mobilnosc tabletu.

Do tego dwa interfejsy - w zaleznosci, co trzeba i jak zrobic. Szybki
skype, sprawdzenie pogody - tap, tap, tap. Zrobic formule w excelu tap,
klik, klik, klik :)

MS dobrze wiedzial, ze nie ma sensu wychodzic do klientow z klonem
Androida. MS dobrze wiedzial, ze latwiej uzytkownicy przyzwyczaja sie do
nowego, jesli nowe bedzie dawalo mozliwosc pracy po staremu.

MS wie co robi. I sa w tym dobrzy. Wystarczy popatrzyc jak swego czasu
podbili rynek desktopow. I zepchneli inne, lepsze systemy z rynku.

> I dlatego wci膮偶 jestem zdania, 偶e dla jako艣ci Windows lepiej
> by by艂o, gdyby Windows 8 nie mia艂 element贸w "pod" tablety,
> a dla tablet贸w i tym podobnych rozwijane by艂o ewentualnie
> co艣 na wz贸r Windows Phone (i to raczej 8, z aplikacjami na-
> tywnymi i wy偶sz膮 stabilno艣ci膮). Tak zreszt膮 dzia艂a Apple
> (iOS != Mac OS) czy Linux (Android != GNOME/KDE). Integracja
> Windows 9x i NT uda艂a si臋 po latach b贸lu; integracja tablet贸w
> i pecet贸w wcale si臋 nie musi uda膰, a je偶eli si臋 uda, to wed-
> 艂ug mnie ze szkod膮 dla pecet贸w i ich entuzjast贸w.

Entuzjasci PC? :) Noto ja napisze tak - nie jest wazna platforma tylko
jej mozliwosci. Nie jestem entuzjasta PC dlatego, ze to PC, tylko
dlatego, ze moge cos na nich zrobic. Nie jestem entuzjasta tabletow, ale
dostrzegam zew niektore rzeczy moge na nich zrobic wygodniej niz na np.
PC. Ot chocby przejrzec wiadomosci w podrozy :)