Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 12:01:53 +0100

U偶ytkownik Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂:
> 2) Z tym偶e b艂臋dem si臋 nie spotka艂em. Inna sprawa, 偶e nawet
> na notebooku mam rozdzielczo艣膰 1280x800.

A ja na tablecie 1280 x 720 :) Calkiem sporo.

> a) nawet Microsoft nie by艂 w stanie na czas przygotowa膰
> zupe艂nie odmienionej wersji Office dostosowanej do
> Metro UI (a tym bardziej zarzuci膰 tyle pracy i pie-
> ni臋dzy po艣wi臋conych na zbudowanie r贸wnie wed艂ug mnie
> pomylonego interfejsu tasiemkowego)

Ale... jak mialby wygladac Oficce tego typu? I po co? :) To byloby nie
do uzywania, bo jak? Male okienko z duza klawiatura? To wystaarczy, jak
na tablecie odpali sie klasyczne gui i wysunie dotykowa klawiatura.

> b) ca艂e Modern UI prawdopodobnie nie nadaje si臋 za bar-
> dzo do aplikacji biurowych z powa偶niejszym interfej-
> sem, konieczno艣ci膮 wsp贸艂dzia艂ania wielu modu艂贸w oraz
> jednoczesnego wy艣wietlania wielu dokument贸w.

Dlatego nie zrezygnowano z tego co by艂o - kalsycznego interfejsu.

> 2) Przegl膮danie plik贸w spokojnie mo偶na by艂o zaimplementowa膰
> od nowa jako aplikacj臋 Modern UI. Nawet, gdyby mia艂o wy-
> gl膮da膰 jak Norton Commander, by艂oby chyba u偶yteczniejsze
> na dotykowym tablecie ni偶 Eksplorator.
>
> 3) Montowanie udzia艂贸w sieciowych na tablecie te偶 spokojnie
> da艂oby si臋 zrobi膰 w Modern UI, poza tym jest ma艂o potrzeb-
> ne (wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w u偶yje chmury pewnie do trans-
> misji danych).

Dokladnie, wbudowanego SkyDrive.

> Generalnie -- wed艂ug mnie pulpit jest oznak膮 presji czasu,
> kt贸ra wymusi艂a spor膮 niekonsekwencj臋 w interfejsie u偶ytkow-
> nika Windows RT, kt贸ry zdecydowanie jest *za ma艂o* tabletowy.

Trzeba zauwazyc, ze jest to "okres przejsciowy". Przeciez to pierwszy
pelny system tabletowy MS. Cos jak kiedys Windows 1.0 :) A ty bys
cchial, zeby wszystkie aplikacje, co latami ewoluowaly od razu byly na
Metro :)

Spokojnie, czeka nas jeszcze Windows 9 (odpowiednik 3.11) :) 10
(odpowiednik NT) :) I za pare lat jesli MEtro przetrwa to bedzie
"wypasione".

Wlasnie....