Re: Windows 8

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Fri, 2 Nov 2012 19:25:56 +0100

Użytkownik "Piotr B. (pb2004)" <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl> napisał w
wiadomości news:k6tmvj.748.1_at_pb2004.pl...
> XP nie zajmuje 1GiB tylko kilkakrotnie więcej.

Sprawdziłem akurat - udało mi się XP wcisnąć na dysk 6GB, gdzie położyłem
wszystkie poprawki, jakie były. Na dysku zajęło to ok. 2.5 Giga, bo
wykorzystałem kompresję plików, oraz cykliczne wypieprzanie deinstalatorów
już położonych programów, do tego swap i hibernacja, po czym zostało nieco
ponad 2.5 giga. Czyli po wszystkich działaniach dało by się to zmieścić na
4-gigowym dysku. Nie goły XP, tylko ze wszystkimi poprawkami. Nie było
Å‚atwo.

> ... Poza tym antywirus na Windowsach nowszych niż XP nie jest
> koniecznością i spowalnia zwłaszcza na x64 w mniejszym stopniu niż na XP z
> racji mniejszej dopuszczalnej ingerencji w system.

Linuksiarze też twierdzili, że się nie da, ze prawa dostępu, takie tem,
etc., a jednak... nawet "niezłomność" MacOS jest też już jedynie historią
(nawet W95 miał być "niezłomny", jak się odgrażano - pyk, szybciej, niż
mucha zabrzęczała)... Inna sprawa, jaki nakład sił i środków jest potrzebny.
Coś jak z pasami bezpieczeństwa - przeważnie ratują życie, ale są sytuacje,
że to życie właśnie odbierają. Pasy właśnie.
Ja twierdzę, że najlepszym zabezpieczeniem jest nie kusić losu, nie kusić
diabła.