Re: Win 7x64 i Grub

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri, 02 Nov 2012 20:07:40 +0100

W dniu 2012-11-02 14:32, Piotr B. (pb2004) pisze:
> Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup

> Gdzie jest zainstalowany Grub? Przy instalacji w mbr Grub2 z Debiana nie
> sprawia u mnie takich problemów. Alternatywą jest użycie Bootmgr
> Windowsa 7 i startowanie z niego Linuksa dodanego do bootmenu za pomocą
> EasyBCD.

Grub siedzi na partycji, nie w MBR.
tuj

> Aktywna partycja musi być ustawiona na stałe na partycję boot Windowsa.

Dysk mam tak skonfigurowany, że startując z fizycznie 1. partycji
zgłasza mi się Grub (i mogę wystartować dowolny system) lub startuję
(przez zmianę flagi Active) z fizycznie 3. partycji i zgłasza się Boot
Windowsa 7, skąd mogę wystartować Win7, WinXP, Win98, czy DOS-a, ale już
nie linuksa. Być może obejściem problemu byłoby postawienie partycji
/boot na systemie FAT32 a nie ext, ale nie chcę tak eksperymentować.

Dzięki za podpowiedź, jeśli EasyBCD potrafi wystartować linuksa z ext3,
to jest to, czego szukałem.

Dla dociekliwych:
znam różne VirtualBoxy czy inne Virtual PC, ale czasem potrzebuję
"prawdziwego" systemu ;)
Teraz jeszcze muszę ze starych zbiorów wykopać instalkę OS/2 Warp (była
sprzedawana w kioskach Ruchu tak gdzieś ok. 1995 roku) i z ciekawości
postawić na wirtualce. U klienta namierzyłem taki system (działający!)
jakieś 3 lata temu :)

--
Pozdrawiam.
Adam.