Znalaz³em ¼ród³o problemu; Re: Dziwny, ma³o sympatyczny k³opot z audio...

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Fri, 2 Nov 2012 19:08:48 +0100

U¿ytkownik "rs" <no.address_at_no.spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
On Wed, 31 Oct 2012 19:52:19 +0100, "Anerys" <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
wrote:

> a jak sie mysz zachowuje w momencie tego skoku obciazenia? nie staje

Wszystko poza d¼wiêkiem jest OK.

> na moment? moze uda ci sie czyms sprawdzic, co konkretnie obciaza
> proca w tym momencie?

Niestety, to by³a zmy³a, specjalnie przyjrza³em siê wykresowi obci±¿enia w
momencie wyst±pienia zak³ócenia - i kiszka, nic charakterystycznego.
Widocznie jaki¶ CRON w tle podbija³ to na moment.

> mialem kiedys cos podobnego i tez sie zmagalem, ale u mnie nie bylo
> widac skoku obciazenia, ale widac bylo jego skutki, wszystko na ulamek
> sekundy zamieralo, a odtwarzany dwiek wlasnie mial taki trzask. u mnie

U mnie byæ mo¿e zamiera - bo i w YT d¼wiêk klika, czy przy manipulowaniu w
programach... Ale to bardziej z obci±¿enia wynika, ewentualnie z rzadka (ze
wzglêdu na dysk), na jaki¶ problem z odczytem/zapisem. Dziennik zdarzeñ
jednak nie raportuje dysku, wiêc to takie ciut na skraju sprawno¶ci.

> to byla wina padajacego twardego dysku systemowego, mimo, ze np.
> chkdsk na nim bledow nie stwierdzil. pomoglo sklonowanie dysku na
> inny. <rs>

Z pocz±tku tak podejrzewa³em, ale wykluczy³em jednoznacznie i stuprocentowo,
by dysk bru¼dzi³, a le¶li ju¿, to pojedyncze, bez zwi±zku z problemem,
zdarzaj± siê, ale bez tragedii, wystarczy oszczêdniej korzystaæ z zasobów i
problem dysku minimalizuje siê. Zmieniê, jak trafiê sprawniejszy.
Jednak, wysili³em siê, po 2 dniach ¶cibolenia ze szczegó³ami, znalaz³em, i
potwierdzi³em w próbach, co powoduje problem.
Pamiêtacie, jak napisa³em, ¿e d¼wiêk zak³ócenia jest taki, jakby siê
prze³±cza³o zasilanie? Bo istotnie, tak jest! A prze³±cza siê co¶, byæ mo¿e
sterownik jest nieodpowiedni, jeszcze to, ale ju¿ na spokojnie, przebadam,
dla... karty Wi-Fi w laptopie. Nie ukrywam, ¿e bardzo naoko³o do tego
doszed³em, bo najwiêksze podejrzenia rzuca³em na program obs³ugi audio
(czyli stery i pulpit kontrolny, jeszcze wszystkich nie za³o¿y³êm ponownie,
sam d¼wiêk tylko... ale ju¿ wiem, ¿e to nie to), my¶la³em o obrazie, ale
wtedy by krzaczy³o po ekranie, a obraz jest gut. Podejrzewa³em, nauczony
do¶wiadczeniem (pamiêtacie z dawnych lat skutek jednej poprawki, mia³em to w
W98, ale nie wiem, czy i w którym¶ NT nie by³o - przy pisaniu wiadomo¶ci w
Outlook Express, co jaki¶ czas, ca³kiem losowy, ale niestety, czêsty, po
naci¶niêciu ENTER, OE siê wywala³ "program wykona³ niew³a¶ciwy skrêt i
nast±pi jego stukniêcie", jak to siê dla samochodów prze³o¿y³o ten
komunikat, szczê¶liwie, M$ zorientowa³ siê w tej megawpadce i szybko
poprawi³ poprawkê), ¿e to która¶ z poprawek, wypierdzieli³em absolutnie
wszystkie aktualizacje, poprawki, podpoprawki i takie tam, niemal ogo³oci³em
system do nówki, nic z tego, zak³ócenie nadal jest. Jak ju¿ nie by³o co
wypierdzielaæ, to wpad³em na pomys³, aby w mened¿erze powy³±czaæ co siê da,
zacz±³em od peryferiów. Modem - kicha, ale, karta Wi-Fi (Broadcomm 802.11
b/g) off - tadaaam, nie ma zak³óceñ. Oho, tu ciê mam babolu. Pow³±cza³em
wszystko, poinstalowa³em wszystko, tylko Framework 3.5 "nie wstanê, tak bêdê
le¿a³"... ale poprawkê jêzykow± ³ykn±³... reszta (z wj±tkiem pakietu
jêzykowego Framework 3.0 [928416] - rozkmini³em, nie instaluje siê, bo
wsze¶niejsze poprawki instaluj± nowsz± wersjê F3.0) te¿ poinstalowana, nawet
podejrzewany o "zdradê" Avast te¿ zosta³ oczyszczony z zarzutów. Po
zainstalowaniu wszystkiego z powrotem ponowna próba, która jednoznacznie
potwierdzi³a ¶cis³y zwi±zek problemu z wewnêtrzn± kart± WiFi. ¯eby
¶mieszniej by³o - nie musia³em siê wcale uciekaæ do odinstalowania
wszystkiego (ale dziêki temu wiem, ¿e pozosta³e komponenty s± niewinne), a
nawet do wy³±czania w M.U. tej karty :) Wystarczy³o wy³±czyæ j± przyciskiem
w komputerze i zak³ócenia znik³y. ¯eby nie zrywaæ ³±czno¶ci z netem,
w³o¿y³em penisa (bez skojarzeñ proszê), otrzymanego od UPC z modemem, w USB,
stery ju¿ mia³em, na nim jadê, net jest, zak³óceñ brak.
Poniewa¿ nie zawsze bêdzie mi dane korzystaæ z zewnêtrznego WiFi, bêdê siê
jeszcze staraæ rozwi±zaæ problem ostatecznie, byæ mo¿e jaki¶ podobny, ale
nie do koñca w³a¶ciwy ster, g³upieje przy jakiej¶ specyficznej funkcji karty
i st±d zak³ócenia - od wy³±czania siê karty dos³ownie na milisekundê (przy
jednym z pukniêæ zauwa¿y³em nieznaczne migniêcie-przyga¶niêcie kontrolki
w³±czenia karty), takie same zak³ócenia mam, jak w trakcie generowania
d¼wiêku, tym¿e przyciskiem kartê wy³±czê. Jest bardzo mo¿liwe, ze ten
przysiad zakóca te¿ nieznacznie transfer w sieci, bo zdarza³y mi siê
niewyt³umaczalne sraczki z transferem, ze idzie i nagle w po³owie przykuca,
albo, skrajnie, nawet zrywa po³±czenie. Có¿, skoro zidentyfikowa³em ¼ród³o
problemu, pozostaje ju¿ konkretnie skierowaæ wysi³ki w kierunku jego
rozwi±zania, mo¿liwe, bêdê to rozwa¿aæ, ¿e kupiê now± kartê, ju¿ od razu z
Blutaczem. Zatem - bêdê rozkminiaæ ró¿ne stery, mo¿e który¶ rozwi±¿e
problem? BT nie musi zabanglaæ, s± tanie peniski z BT, wystarczy, aby
w³a¶ciwie zabangla³o wbudowane Wi-Fi... :)

--
Pod ¿adnym pozorem nie zezwalam na wysy³anie mi jakichkolwiek reklam,
og³oszeñ, mailingów, itd., ani nawet zapytañ o mo¿liwo¶æ ich wysy³ki.