Re: Windows 8 beta

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue, 6 Mar 2012 23:06:46 +0100

Dnia Mon, 05 Mar 2012 14:44:47 +0000, kamil napisał(a):

> Klawisze większość ma pełnowymiarowe, a coraz częściej znajdziesz też z
> blokiem numerycznym.

Tak? Pełnowymiarowe? Znaczy się: mam blok alfanumeryczny + blok z
przyciskami kursorów i Home, End, itd. + numeryczny? I ile to ma cali
przekÄ…tnej?

> Ekran ma być przenośny, a nie 24". Matowe są w sprzedaży.

http://www.komputronik.pl - wyszukiwanie zaawansowane:
- kryterium wyszukiwania: laptop, netbook, ultrabook - znaleziono 778
produktów
- kryterium wyszukiwania: laptop, netbook, ultrabook; typ ekranu: matowy -
znaleziono 113 produktów

Nie no - wcale różnicy nie ma. ;D

> Nagrzewa się jeśli trzymasz na kolanach. Możesz postawić go na biurku,

Ale przecież koronnym argumentem za laptopami jest m.in. to, że można się
rozsiąść np. na tarasie przy porannej kawie (ta, jasne… przy świecącym
Słońcu i błyszczącej matrycy… buhahaha), walnąć na łóżku (o cholera -
zgrzeje się jeszcze szybciej), czy na fotelu (ciężko wtedy go na biurko
stawiać).

> albo trzymać na kolanach desktopa,

Po co? Desktop nie udaje zamiennika laptopa.

> ten się z pewnością nie nagrzeje a zapewni taką samą wygodę przenoszenia z
> miejsca na miejsce, jak laptop. (tak, to jest sarkazm).

Dekstop nie jest zaprojektowany do przenoszenia. I komputera przenośnego nie
udaje. Laptopy nawet się osobnej kategorii dorobiły: desktop replacement.
Wobec czego stacjonarki naśladować próbują… pozbawiając użytkownika
większości zalet stacjonarnego komputera, a do tego oferując mocno umowną
mobilność (masa, czas pracy na baterii).

> Upgrade? Pamięc dołożysz,

Ile jest tych laptopów, do których sobie ot tak, na dzień dobry wrzucę 16GB
pamięci plus dysków na 4TB?

> dysk też wymienisz,

Jakie w tej chwili są najpojemniejsze dyski 2,5"? Koło 1TB?

> kartę graficzną na MXM można dołożyć w bardziej zaawansowanych (czytaj -
> nie najtańszym shicie z marketu) laptopach.

Kart zaś takowych na rynku jest na pęczki i trochę. Podobnie, jak i laptopów
z tym złączem.

> Co z tego, że tańszy, skoro nie przeniesiesz go w minutę między
> pokojami, nie zabierzesz go do klienta, na wakacje, czy gdziekolwiek
> masz ochotÄ™?

Ja go nie mam zamiaru targać z pokoju do pokoju. Ma swoje miejsce, przy
którym mam wygodny fotel, potrzebne rzeczy pod ręką. Na wakacje komputera
nie mam zamiaru zabierać - ja chcę qrfa wtedy od niego wręcz odpocząć. :) Do
klienta, na służbowy wyjazd - wezmę laptopa. Bo od tego jest. W codziennej
rzeczywistości i - podkreślam - mojej głównie stacjonarnej pracy, laptop
doprowadza mnie do szału.

> A żebyś wiedział, że czasem zamiast ślęczeć przed desktopem, wyciągam
> laptopa i przeglÄ…dam kotki na youtube z kanapy. I co mi zrobisz?

Ależ siedź sobie i niech Ci to na zdrowie wyjdzie. :) Tylko proszę Cię: nie
wmawiaj mi, że laptop z powodzeniem desktopa zastępuje, bo to jest tylko
częściowo prawda.

(ciach…)

[ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]