Re: Błąd systemu plików

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Tue 23 Aug 2011 - 23:25:02 MET DST

Użytkownik "Piotr B. (pb2004)" <p_borkowski@nospamgazeta.pl> napisał w
wiadomości news:j30u42.42c.1@pb2004.pl...
> Choćby nieporównywalnie większe bezpieczeństwo, możliwość wykorzystania

Co mi grozi w stanie obecnym, pytam, bo jakoś mnie nie dopadło od ponad 10
lat...

> 4GiB RAM, IE9, sprzętowe wspomaganie grafiki w IE9 i Fx, akcelerację

Max mam teraz 2 giga i długo się nie zanosi, by ta wartość wzrosła.
IE9 - hmmm, zastanawiam siÄ™, po co mi to? Mam swoje, sprawdzone.
Sprzętowe... program sprzętowo wspomaga... nie pasuje mi to zestawienie.

> video dzięki dxva2, stabilniejszy system dzięki nowej architekturze

Zawsze mi się wydawao, że konstrukcja sprzętu jest niezależna od systemu
operacyjnego, ina sprawa, że sam sprzęt jest robiony "designed for...", co
do stabilności systemu - XP czasem mi jąknie, ale cóż, mam programy, które
niestety, ciekną, jednakże ich problematyczność jest na tyle niewielka, że
nie widzę potrzeby, zajmowania na dzień dobry 1 giga pamięci i ... na dysku
15 GB, dla wprawy chciałem położyć W7, nie zmieścił się... no, z trudem. Co
do samej stabilności względem porównania XP/W7 - za krótko używałem W7, by
mieć jasny obraz, ale to, co przebadałem, pozwala mi stwierdzić, że przy
sprawnym sprzęcie, jeśli W7 nie jęczy, to i XP nie będzie.

> sterowników grafiki, bez porównania lepsze System Restore, Previous

No, akurat w pewnych sytuacjach do grafiki mogłem mieć niewielkie
zastrzeżenia, sterownik (podobnie jak w Wiśta-Wio), uparcie i skrycie
ignorował odptaszenie opcji "ukryj tryby których ten monitor nie zabangla",
wkurzając mnie niewąsko... mój monitor, świadomie chcę go narazić na
uszkodzenie wskutek przekroczenia parametrów sygnału (tak rozwaliłem jeden
monitor SUNowski adaptowany na PC, ale już mam nowy, lepszy), a system
udawał mądrzejszego i "nie pozwolę ci na to" :P

> Versions, obsługa SSD, obsługa OOTB wszystkich popularnych formatów

Na razie, szczęśliwie obywam się bez tych udogodnień. SSD równie dobrze
chodzi w XP, a kodeki audio/video ściągam sam, wiem co mam.

> audio i video, HomeGroup.

Home Group... nie kojarzę... jakoś żyję... Np. panuje powszechna moda, wręcz
pierdolec, na punkcie Fejs-Zbuka, ja siÄ™ nim nawet nie podetrÄ™, jest mi
absolutnie zbędny, co zresztą zawarłem w stopce. Znakomicie żyje mi się bez
niego. Tak samo, na pewno równie dobrze nadal będzie mi się żyć bez nowych
dogodności W7 (na dużej maszynie porównywałem XP i W7, szybkościowo są
podobne, za to moc procka zdecydowanie więcej W7, dużo bardziej zachłanny na
zasoby, których na 80% nigdy nie użyję. Gdyby np. istniała możliwość, ze od
W7 oczekuję tego, co dotychczas w XP (a nawet W2k, czy wręcz NT4 - wystarczy
mi, przesiadłem się, bo już programów nie było i niektórych sterów, gdyby
były, to bym został), dzięki czemu w jakiś sposób odchudzę go, że w pamięci
zajmie nie 1 giga, ale np. 250 mega, a na dysku nie 15, ale 5, to wtedy
poważniej bym się zastanowił.
W7 jest Å‚adnym i stabilnym systemem, ale jest zdecydowanie przebajerowany,
UAC mi nie jest potrzebny, bo ja sam kontroluję, co uruchamiam (dość, że na
XP, na kompie używanym przez ok. 2 lata bez AV i z podstawowym jedynie FW,
systemowym znaczy się, nie wlazło mi, mimo wystawienia na świat, absolutnie
nic, skontrolowałem dysk na drugim kompie, był czysty jak łza.
Nie łażę po stronach z gołymi pizdami, jeśli nie ma potrzeby, nie odpalam
warezów, kumplowi nie pozwoliłem nawet pendrive uruchomić z playem, bo nie
sprawdziłem, co tam siedzi.

Suma - Jeśli nie potrzebuję rzeczywiście wykorzystać cech specyficznych dla
NT6.x, to nie widzÄ™ najmniejszej potrzeby wychodzenia ponad NT5.x. WychodzÄ™
bowiem z założenia, że prawidłowo ustawiony i pozabezpieczany system,
powyłączane zbędne usługi, sprawny sprzęt, oraz, co najważniejsze, sprawny
własny rozsądek w używaniu całości, będzie lepszym zabezpieczeniem, niż
najnowsze super-hiper systemy z pierdylionem FW i drugim pierdylonem AV na
pokladzie.

Dzięki Piotr za dyskusję, miło jest kulturalnie zetrzeć sie, mając każdy
odmienne spojrzenie na temat.

--
127.0.0.1   www.facebook.com
127.0.0.1   www.twitter.com