Re: Błąd systemu plików

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Wed 24 Aug 2011 - 12:47:48 MET DST

Użytkownik Araneus Diadematus napisał:

> Użytkownik "Piotr B. (pb2004)" <p_borkowski@nospamgazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:j30u42.42c.1@pb2004.pl...
>
> Co mi grozi w stanie obecnym, pytam, bo jakoś mnie nie dopadło od ponad
> 10 lat...

Pracujesz na koncie administracyjnym czy użytkownika?

> Max mam teraz 2 giga i długo się nie zanosi, by ta wartość wzrosła.

W nowych PC zazwyczaj są 4 GiB. XP ich nie obsłuży.

> IE9 - hmmm, zastanawiam siÄ™, po co mi to? Mam swoje, sprawdzone.

Dla mnie to jest najwygodniejsza i przede wszystkim najbezpieczniejsza
przeglÄ…darka.

> Sprzętowe... program sprzętowo wspomaga... nie pasuje mi to zestawienie.

Ważne że IE9 i Fx korzystają pod Win7/Vistą z mocy obliczeniowej GPU.
Pod XP w praktyce tylko z CPU.

> Zawsze mi się wydawao, że konstrukcja sprzętu jest niezależna od systemu
> operacyjnego,

Możliwości i sposób działania sterowników się różnią. Dla mnie przydatne
jest że system resetuje sterownik grafiki i działa dalej, a nie od razu
daje BSOD.

> co do stabilności systemu - XP czasem mi jąknie, ale cóż, mam programy,
> które niestety, ciekną, jednakże ich problematyczność jest na tyle
> niewielka, że nie widzę potrzeby, zajmowania na dzień dobry 1 giga
> pamięci i ...

Wycieki jeśli są nie w sterownikach nie mają wpływu na stabilność
systemu. Plik stron powiększa się automatycznie.

> na dysku 15 GB, dla wprawy chciałem położyć W7, nie
> zmieścił się... no, z trudem. Co do samej stabilności względem
> porównania XP/W7 - za krótko używałem W7, by mieć jasny obraz, ale to,
> co przebadałem, pozwala mi stwierdzić, że przy sprawnym sprzęcie, jeśli
> W7 nie jęczy, to i XP nie będzie.

XP może bo ma gorszej jakości sterowniki często bez podpisu i whql.

> [...]
> zastrzeżenia, sterownik (podobnie jak w Wiśta-Wio), uparcie i skrycie
> ignorował odptaszenie opcji "ukryj tryby których ten monitor nie
> zabangla", wkurzając mnie niewąsko... mój monitor, świadomie chcę go
> narazić na uszkodzenie wskutek przekroczenia parametrów sygnału (tak
> rozwaliłem jeden monitor SUNowski adaptowany na PC, ale już mam nowy,
> lepszy), a system udawał mądrzejszego i "nie pozwolę ci na to" :P

> Na razie, szczęśliwie obywam się bez tych udogodnień. SSD równie dobrze
> chodzi w XP, a kodeki audio/video ściągam sam, wiem co mam.

Previous Versions zajmuje umie jedno z pierwszych miejsc na liście
braków XP.

http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/products/features/homegroup

> Nie łażę po stronach z gołymi pizdami, jeśli nie ma potrzeby, nie
> odpalam warezów, kumplowi nie pozwoliłem nawet pendrive uruchomić z
> playem, bo nie sprawdziłem, co tam siedzi.

To jest właśnie mit. Nie musisz wchodzić na żadną pornografię aby
narazić się na exploit. Np.[1] jest przykładem na ile normalnych stron
wstrzyknięto złośliwy kod. Obecnie jest on już nieaktywny. Na Xp od
przejęcia całego systemu dzieli Cię standardowo tylko jedna luka we
flashu, adobe readerze lub javie. Na NT6.X trudniej napisać działający
exploit i już w domyślnej konfiguracji nawet gdy to się uda potrzebny
będzie jeszcze jeden do podwyższenia uprawnień.

> Suma - Jeśli nie potrzebuję rzeczywiście wykorzystać cech specyficznych
> dla NT6.x, to nie widzÄ™ najmniejszej potrzeby wychodzenia ponad NT5.x.
> Wychodzę bowiem z założenia, że prawidłowo ustawiony i pozabezpieczany
> system, powyłączane zbędne usługi, sprawny sprzęt, oraz, co
> najważniejsze, sprawny własny rozsądek w używaniu całości, będzie
> lepszym zabezpieczeniem, niż najnowsze super-hiper systemy z
> pierdylionem FW i drugim pierdylonem AV na pokladzie.

Nie używam av, a fv wbudowany dzięki dodatkowym warstwom zabezpieczeń
Win7. Pod XP w domyślnej konfiguracji to by było nieodzowne.

1.
http://www.google.com/search?hl=pl&q=willysy.com%2Fimages%2Fbanners%2F&rlz=

--
Piotr Borkowski