Re: backup serwera 2008 - pełna kopia systemu

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Wed 22 Dec 2010 - 12:21:42 MET

On 21/12/2010 22:53, Zoltar wrote:
> witam
>
> niedawlo wdrozylem w firmie serwer dedytkowany HP z windows 2008 r2 st.
> chcialbym zapytac sie szanownych grupowiczow jak zrzucic stan serwera
> pracujacego 24h/7 tak aby mozna bylo w razie awarii systemu wrzucic go
> szybko na nowo. chodzi mi glownie o sam system operacyjny. czy jest jakies
> oprogramowanie darmowe lub niedrogi program ktory by mi to zrzucał na jakis
> dysk, udział sieciowy,etc. nie interesuja mnie programy ktore wymagaja
> uruchomienia serwera z plyty cd/dvd gdyz serwer caly czas pracuje. doradzcie
> [...]

W twoim przypadku najprostsze rozwiazanie to znalezienie sobie dwoch
godzin czasu, kiedy mozna go wylaczyc. Zainstaluj gdzies ESXi,
zwirtualizuj ten serwer vmware converterem, potem na obecnej maszynie
stawiasz ESXi (15 minut) i importujesz skonwertowany wczesniej obraz.

Backupujesz po prostu obraz i problem z glowy, dodatkowa zaleta jest
taka, ze w przypadku awarii i koniecznosci wymiany sprzetu, mozesz te
wirtualna maszyne uruchamiac na dowolnej platformie.

--
Pozdrawiam
Kamil