Re: backup serwera 2008 - pełna kopia systemu

Autor: Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl <alfak_at_wytnijto.onet.pl>
Data: Wed 22 Dec 2010 - 11:43:27 MET

Użytkownik "Zoltar" <tv5@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ierb5b$j7d$1@news.onet.pl...
> witam
>
> niedawlo wdrozylem w firmie serwer dedytkowany HP z windows 2008 r2 st.
> chcialbym zapytac sie szanownych grupowiczow jak zrzucic stan serwera
> pracujacego 24h/7 tak aby mozna bylo w razie awarii systemu wrzucic go
> szybko na nowo. chodzi mi glownie o sam system operacyjny. czy jest jakies
> oprogramowanie darmowe lub niedrogi program ktory by mi to zrzucał na
> jakis dysk, udział sieciowy,etc. nie interesuja mnie programy ktore
> wymagaja uruchomienia serwera z plyty cd/dvd gdyz serwer caly czas
> [...]

Wynika z tego, ze to server roboczy na ktorym praca wre.... Osobiscie nie
znam darmowych rozwiazan na Win2008SRV (nie mialem okazji testowac). Do
pewnej masowej migracji uzywalem tego http://www.paragon-software.com
(darmowe ale to do klonowania stacji roboczych - cos ponad 300 :)

Natomiast w przypadku serwera, raczej bym poszedl w strone Norhon Ghost.
Poczytaj sobie na stronie symanteca czy dziala pod S2008 (raczej tak bo to
Industry Standard). Po prostu jesli to wazna maszyna, nie ryzykowal bym
rozwiazan niepewnych. Wiem, ze szukasz tanich lub darmowych rozwizan.
Poszukaj w google - moze cos jest. Ja bym jednak nie ryzykowal.

Z tego co widze to standardem jest Symantec Backup Exec (obecnie 2010) (ale
to do backupow a nei zrzucania snapshotow). Bardzo rzadko firmy korzystaja z
wbudowanego Backupu. Natomiast nie spotkalem sie nigdy, aby ktos robil
obrazy serwerow ale nie ma przeciwskazan jako takich ......

Z tego co wiem, to czesc firm stosuje obrazy stacji roboczych po to by
ograniczyc prace zwiazane z naprawa stanowisk robczych (szczegolnie po
wirusach). WOwczas najczesciej korzystaja z Ghosta lub z Symantec Ghost
Suite (uzytkownicy maja menu startowe RECOVER SYSTEM IMAGE) :)

To tyle - pytaj jesli cos Ci przyjdzie do glowy.