Windows7, VirtualBox na Linuxie, problem z portami szeregowymi

Autor: Kicer <a_at_B.c>
Data: Wed 22 Dec 2010 - 11:38:55 MET

Witam

Mam VirtrualBoxa postawionego na Linuxie. W VB mam Win7 któremu ustwilem dwa
porty COM (przyjmijmy dla uproszczenia ze są zmapowane na fizyczne porty COM
hosta).

Odpalam Win7, portów w menarzedże uradzeń nie ma. Dodaje port ręcznie,
połowa sukcesu - dodał się. Tyle ze widzi go jako port COM4 i jest
wykrzynik. Patrze o co chodzi:

"System Windows nie może określić ustawień dla tego urządzenia. Zapoznaj się
z dokumentacją tego urządzenia i ustaw konfigurację za pomocą karty Zasoby.
(Kod 34)"

Wchodze w "Zasoby", próbując ręcznie wybrać porty i irq. Co bym nie wybrał
ze zdefiniowanych zestawów to buczy mi że:

"Zakres We/Wy 03F8 - 03FF używane przez:
  Magistrala PCI
Żądanie przerwania 0x00000004 (04) używane przez:
  Komputer z procesorem x86 obsługujący interfejs ACPI"

Zmieniałem też ręcznie przyporządkowanie nr portu w zakładce "Ustawienia
portu" -> "Zaawansowane" na COM1, ale efekt taki sam. Mam też zaznaczony
COM3 jako używany, ale nie bardzo wiem co by to miało być.

Co ciekawe co któreś wywalenie i dodanie COMa na nowo, Windows zgłasza
pierwszy komunikat ("System Windows nie może określić ustawień..."), ale
zakładka "Zasoby" mówi ze wszystko jest cacy. No tyle że wykrzyknik
pozostaje.

Taki ficzer VB (coś czytalem ze sa z tym problemy), czy Windows? A moze
Linux na hoście ?
Da sie naprawić ?

pozdrawiam

--