Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: 12345 <12345_at_6789.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 10:19:31 MET

> Na wszelki wypadek tak, najpierw wszystkie napędy (również te "widmowe")
> następnie kontrolery. A tak swoją drogą, bo umknęła mi ta informacja, te
> dyski to są SATA, czy wręcz przeciwnie? Jeśli są PATA, to po usunięciu
> wszystkiego z MU wyłącz komputer i odepnij wszystkie napędy, zostawiając
> tylko dysk systemowy, najlepiej podpinając do niego zasilanie z nieużywanego
> do tej pory (if exist) molexa. Jeśli w pudełku po płycie poniewiera Ci się
> nowa taśma ATA, to wymień na nią starą taśmę z Primary. W BIOS-ie, jak
> rozumiem, wszystkie ustawienia trybu pracy dysków są dobrze ustawione?

> [...]

Przepraszam, ale wcześniej nie zauważyłem tych odpowiedzi. Tamten wątek
miałem jako śledzony na czerwono i na tym się koncentrowałem.
Muszę przyznać, że też chciałem zmienić temat wątku, bo tamten jest już
mylący , zwłaszcza gdyby ktoś nowy chciał się włączyć.

Usunąłem od razu napędy jak i kontrolery, bo nie czytałem wcześniej Twojej
odpowiedzi. Opisałem to w poprzednim wątku o godz. 9:42/9:50.

Są to dyski IDE.
Spróbuję jeszcze z odpięciem napędów. Mam inny, nowy kabel ATA.
Niestety, wolnych molexów już nie ma.

W BIOSie dla obu Primary Master i Primary Slave jest tak:
Type [Auto] czarne
Cylinders [1024] szare
Head [255] szare
Sector [63] szare
CHS Capacity 8422 MB niebieskie
Maximum LBA Capacity 160041 MB w Master i 80026 MB w Slave, oba niebieskie
Multi Sector Transfers [Maximum] czarne
SMART Minitoring [Disabled] czarne
PIO Mode [4] szare
ULTRA DMA Mode [5] szare

Na początku wyświetlania się BIOSU przy wszystkich napędach (2 dyski, CD, DVD)
jest napis [AUTO], a dopiero po chwili pokazują się ich "nazwy".
Zastanawia mnie ten SMART, może należałoby przestawić na Enabled?

Dziękuję i pozdrawiam