Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: 12345 <12345_at_6789.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 12:59:43 MET

Ustawienia w BIOSie już podałem.
Najpierw wymieniłem taśmę ATA. Rzeczywiście ta stara robiła wrażenie pogniecionej.
Ale to nie pomogło, wszystko było tak jak przy poprzednich próbach, o czym już
pisałem.
Nie wiem co to są napędy widmowe, w Google pod "napęd widmowy" nie znalezłem
nic co odpowiadałoby mojej sytuacji.
Odpiąłem drugi dysk i nagrywarkę (taśma ATA i molex) oraz taśmę ATA od czytnika
DVD (molex siedzi tak mocno, że nie mogę go wyjąć, a nie chcę uszkodzić).
W BIOSie jest OK, widziany jest tylko Primary Master, ale system nie ściąga się,
bo nie rozpoznaje Primaty Master - pisze None.

Nie wiem co robić dalej.
Czy można jakoś sprawdzić czy piny w złączach IDE dysków oraz w kontrolerze
są OK?

Ponadto, w dotychczasowej sytuacji martwi mnie to, że po próbie usunięcia
kontrolera CD/DVD (wczoraj) nie mam już zakładki Ustawienia Zaawansowane
ani w Menedżerze Urządzeń wprost, ani poprzez Zarządzanie Komputerem.
Nie mogę więc nawet sprawdzić jaka jest sytuacja PIO/DMA odnośnie tych
napędów.

Pozdrawiam