Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Michal Biek <mb_at_ubx.pl.invalid>
Data: Thu 07 Oct 2010 - 23:06:03 MET DST

Mariusz Kruk log(in):
[...]
> Ciekawy wniosek.

Skoro się domagasz, abym się podzielił i nie potwierdzasz, że w obrocie towarami, usługami i
prawem niematerialnym pierwszeństwo wykładni i regulacji prawnej należy do przepisów KC to tak.

> Na Bałtyku, czy wodach śródlądowych?

Nie, w swobodnym obrocie!

> Oczywiście. Bo przecież jeśli sprzedaję XP OEM, które dwa dni wcześniej
> kupiłem w sklepie, to już nie jest to samo XP OEM, tylko jest
> "nieoryginalne".

:-) Jest oryginalne-legalne, pod warunkiem stosowania się przy użytkowaniu do licencji oraz
posiadania stosownych cech (naklejka, nośnik, itd.)
Dobrze wiemy, że użytkownicy na całym świecie, w tym > 50% w PL, mają to w nosie albo w innym
miejscu.

> A słyszałeś o jakiejkolwiek w Polsce sprawie o sprzedaż XP OEM? Albo o
> używanie XP OEM kupionego z drugiej ręki? (najlepiej jeszcze nie z
> pierwszej instancji, bo tam potrafią takie rzeczy wyczyniać, że mózg
> staje w poprzek)

Słyszałem, widziałem sprawy o piractwo (świadome, nieświadome;-)
BTW w sklepie nie mogą Ci (przypadkiem:-) sprzedać nielegalnego XP?
Potrafisz to ustalić w momencie kupna na 100%? Nie, bo zakładasz, że jak to sklep to Cię w
bambuko nie robi. Ja w odróżnieniu od Ciebie znam i pamiętam sytuację, kiedy sklep komputerowy/
sprzedawca w robił w bambuko.
P.S.
Nie zgadzam się z Twoimi wywodami dot. art.51, bo "przeniosłeś" dyskusję na boczny tor, który
donikÄ…d nas nie prowadzi.
Poza tym ze "złowienia" usera z nielegalnym XP OEM żaden profit. Ale w przypadku firmy to już jest
lepszy interes. A z "piratami mediów", szczególnie sieciowymi to najlepszy. Zatem proste jak drut
dlaczego nikt poważnie nie zajmuje się 1/4 inteligentami kupującymi XP OEM na allegro.
Licho nie śpi, zatem lepiej podmuchać czasem na zimne! :-)

--
http://www.microsoft.com/genuine/about.aspx?displaylang=pl
"... W tym roku klienci, korzystajÄ…c z witryny Windows Genuine Advantage firmy Microsoft lub