Re: win2k - zmiana MTU karty sieciowej? nie można wysyłać na serwer ftp.neostrada.pl

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Thu 07 Oct 2010 - 22:37:40 MET DST

Użytkownik "bonifacy" <bonifacy@bonifacy.pl> napisał w wiadomości
news:4cae2760$0$20995$65785112@news.neostrada.pl...
> W passive jest od zawsze. Nic to nie wnosi.
> Sagem Fast800 śmiga z wysyłką na wskazany ftp bez zająknięcia.
> W sagem ustawione jest domyślnie MTU na 1460.

Po wielu próbach stwierdziłem, że jakiekolwiek rzeźbienie przy
parametrach transmisji przynosi tylko pogorszenie. U siebie dałem MTU
576, minimalne i nie stwierdzam wyraźnej różnicy w prędkości, więcej,
niekiedy daje to po prostu kopa. Chyba pozostaje ci odinstalować TCP/IP
(nie z właściwości, stamtąd się nie da)
i zrestartować komputer. Po restarcie zainstalujesz TCP/IP
ręcznie, to b. łatwe.
Może przegapiłem... zrobiłeś z linii poleceń
 netsh winsock reset
i zrestartowałeś komputer?
Bo miałem przypadek, że pomogło dopiero odinstalowanie TCP/IP (jeśli nie
korzystasz z z DHCP i automatycznie przydzielanych DNS-ów, to spisz
parametry przed odinstalowaniem), ruszyło. Nie kombinowałem dalej,
lepiej o 2-5% wolniej, ale pewniej. Takie kombinacje może miały rację na
słabych maszynach i starych systemach. Przy mocniejszych kompach
rzeźbienie nic specjalnie nie daje. Mam Fiber Power 50 i nie stwierdzam,
by było potrzebne zmienianie fabvrycznego MTU na inne, ani zmiana
jakiegokolwiek parametru "obok".
Spróbuj zresetować winsocka, a jak nie pomoże, to zadziałać
drastycznie - z odinstalowaniem TCP/IP
Odinstalowanie TCP/IP robisz tak (pamiętaj, gdy inne nie zadziała, nie
jest trudne, ale trzeba uważać)
Uruchamiasz Edytor Rejestru, klucz
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services, usuwamy podklucze Winsock i
Winsock2 (z zawartością, "po trupach je brachu"). Restart kompa,
właściwości połączenia, Zainstaluj, protokół, dodaj, z dysku, wskazujemy
katalog C:\WINDOWS\INF, wybieramy protokół TCP/IP, instalujemy, voila.
Teraz oparłem się na stronie
http://www.tech.wsm.wielun.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=47,
ale pamiętam, że sam robiłem to ciut inaczej, nie pamiętam szczegółów...
ale powinno zadziałać.

--
((o))
((+))