Re: Jak sobie poradzić z blokowaniem facebuka?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 08 Sep 2010 - 19:53:42 MET DST

Dnia Wed, 08 Sep 2010 15:32:19 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> No miał gwarancję przez 2 lata. I przez 5 lat nie wolno nam tego
> rozebrać na kawałki.

W sensie, że co? Nie możesz komputera z sieci wypiąć, czy po prostu grzebać
wewnątrz nich?

> Administrują tym nauczyciele, teoretycznie po kursach tych, z których mi
> Piotr podsuwał PDFy.

Czyli jednak to, czego się obawiałem - prowizora i "jakoś to będzie". :(

> Natomiast nie umiem namierzyć powodu, dla którego od pewnego czasu dzieją
> się dziwne rzeczy (np. Kasperski instalowany na serwerze blokuje całkiem
> dostęp końcówek do domeny, a Wsparcie Kasperskiego nie umie pomóc i
> zostałem bez antywirusa na serwerze).

Nie znam na tyle Kaspersky'ego (osobiście prywatnie używam NOD32 Antyvirus +
Agnitum Outpost Personal Firewall; na służbowej maszynie mam Microsoft
Security Essentials i zaporę systemową), ale z tego co kojarzę różne opisy
na grupach, to skubany potrafi się naprawdę mocno dopiąć do filtrowania
ruchu sieciowego. Może więc tu leży przyczyna problemów, choć połączenia
Windows Server z Kasperskym (wersja pewnie typowo desktopowa?) nie
dotykałem.

> Bez Kasperskiego stacje się logują, ale właśnie strasznie wolno się
> uruchamiają oraz wolno trwa samo logowanie.

Będę strzelał pewnie mocno na oślep - z Windows Server nie miałem nigdy
kontaktu od administracyjnej strony, Active Directory nigdy też sam nie
uruchamiałem - nic z tych rzeczy.

Co do logowania - ile tak de facto danych musi być przewalonych między
serwerem, a logującą się końcówką? Pracowałem kiedyś dorywczo w jednej
firmie, gdzie rozwiązanie z profilami mobilnymi było stosowane. Na dzień
dobry spokojnie przewalanych było na końcówkę koło 1,5 - 2,5 GB klamotów, a
sieć 100 Mbit. Przy logowaniu spokojnie można było sobie iść kawkę wypić
pomimo tego, że podobno zasoby sieciowe udostępniane były z całkiem szybkiej
macierzy.

Z tego co się w tym wątku doczytałem, masz tam sytuację pt.:
internet - serwer linuksowy - serwer windows - końcówki

Produkcyjnego serwera Windowsowego bym nie ruszał - niech to na razie sobie
stoi w takiej postaci, w jakiej to masz. Ale użyłbym dwóch / trzech
komputerów po to, by postawić na nich od zera Windows Server i klienckie
Windows, doprowadzając do sytuacji:
internet - serwer linuksowy - serwer windows "produkcyjny" - końcówki
               | (obecnie działający)

           serwer windows "testowz" - końcówki testowe

Potem, na piechotę, powoli i ostrożnie, konfigurował to od A do Z, z
manualem w garści i dokładnym spisywaniem co i jak konfigurujesz oraz
osiągniętych dzięki temu rezultatów. Coś mi się wydaje, że szybciej dzięki
temu znajdziesz problem / błąd, niż grzebiąc w obecnej konfiguracji, w
której pewnie już pomieszanie z poplątaniem jest.

> Uważasz, że cena jaką rzuci Computerland czy jak tam się nazywa teraz
> jest na kieszeń nauczyciela czy szkoły? Co powiem księgowej? ,,Daj 10
> tysięcy, bo się mi wolno kompy ładują i nie umiem zablokować fejsbuka'',
> a ona mi odpowie ,,już pędzę''? Przecież takie duże firmy się nie bawią
> w usługi dla wypierdków.

Szczerze mówiąc, to jeżeli wdrożono taki system w szkołach, a support
rozwiązano metodą "nauczyciele się douczą" i na kilka czy kilkanaście
placówek nie ma nawet pół administratora, to IMVHO to się kwalifikuje do
zgłoszenia do prokuratury jako ewidentny przykład niegospodarności i ktoś za
to powinien zdrowo beknąć.

[ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]
[ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ]
[ can't fail. Are you really that simple?        ("House M.D. 4x09 Games") ]