Re: HDD + bad sector - help!

Autor: sz <cacup_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 27 May 2010 - 02:36:51 MET DST

Dysk firmowy, dane ważne, strategiczne. Kurwa mać mi sie ciśnie na usta. Na
szczęscie mam kopie w 3 roznych miejscach poza tym sprzętem. SMARTy zdjęte w
niewielkich odstępach czasu (max 2 dni, nie pamietam sorry).

Do rzeczy, co ewentualnie radziłbyś mi zrobić z tym dyskiem, poza
dopasowywaniem partycji do bad-sektorów, bo ten sposób nie jest dla mnie
zbyt elegancki.

> Tej... sprawdź zasilacz i złącza, czy napięcia są i wtyki nie oskrzą...
> bardzio dziwny "zestaw pytań", parametry z kosmosu... 106 razy zaledwie
> załączony (zgadza sie ze start/stop count, widać, że dysk nigdy nie
> usypiał), a worst bliski wartości granicznej... możliwe, że jaja z
> zasilaniem popsuły dysk...

hm, to laptop, jak to zasilanie mam sprawdzić? odkręcić klapkę dysku spod
spodu i podociskac?

> Nienajpiękniej to wygląda, ale jeszcze pograsz. Być może dysk jest luźno
> przykręcony i pozycjoner ma kłopot z ustawieniem na ścieżce... przykręć
> porządnie, lub w inny sposób porządniej zamocuj, by ci się taki kłopot nie
> zdarzył podczas zapisu...

musze zajrzeć pod klapkę.

> [...]
> Nie kombinuj z podziałem, tylko szybciutko dane gdzieś na bok i reklamuj
> dysk, jestem niemal pewiem, że jak taka nówka i już ma błędy (jak na nówkę
> za dużo), to jest bardzo niepewny. Może wytrzymać 5 lat i się nie
> pogorszyć, ale może też 5 tygodni i jebnie. Nie staraj się dowiedzieć
> doświadczalnie, która z moich opcji czasowych jest prawdziwa. Nigdy nie
> wiadomo, jak będzie dalej. Co innego, gdyby to był dysk mocno używany, to
> nawet by mnie takie parametry nie dziwiły, wszystko mechaniczne się
> zużywa, przecież nawet powietrze wywołuje tarcie, co może nie być obojętne

już piszę do sprzedawcy