Re: HDD + bad sector - help!

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Thu 27 May 2010 - 02:05:51 MET DST

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości
news:6pkmq93tzsdg.tphzsurfpco5$.dlg@40tude.net...

> Użyj HDDRegeneratora. Trial usuwa tylko 1 bad za jednym przebiegiem to
> ci
> akurat zapasuje. Jak po usunięciu pojawi się znów, to masz problem.
> Można
> go obejść zakładając partycje tak by kawałek wokół bada nie należał do
> żadnej.

Widać po parametrach smart, że to nówka, świeżynka. z takimi parametrami
błędów, to ma ich więcej, niż niejeden 5-latek... Bardzo niepewny IMHO
dysk. 5-latka z takimi parametrami nie bałbym się używać. Tej nówki
obawiałbym się dość mocno. 1 sektor do załatania to za mało, nie załatwi
realokowanych, a jest ich 32. Poza tym, HDDReg wcale nie jest taki
bezpieczny (dla danych) jak się wydaje. Co do założenia partycji -
właśnie, tak, aby badsektor wypadał jak najbliżej końca pierwszej
partycji, po numerze sektora widzę, że to gdzieś 32-33 gigabajt dysku.
Oczywiście, bada zostawić zaznaczonego, ubędzie niewiele, a bezpieczniej
będzie. Zdarzył mi się dysk, gdzie bad padł akurat na MFT. Na szczęście
w mało ważne miejsce.
Ja bym ten dysk zmienił na sprawny.

--
((*))