Re: Jak zabezpieczyć netbooka przed awarią systemu?

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.usunto.pl>
Data: Sun 14 Mar 2010 - 14:43:22 MET

Dnia Sun, 14 Mar 2010 14:32:42 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> Ale sobie nie radzi. Na moim wymiękł na starcie, a jak kiedyś przy jego
> pomocy jakieś inne XP chciałem zwiększać (jakiś geniusz dał 10GiB na
> partycję systemową), to tak zdupczył partycje, że tylko wycinanie
> partycji i zakładanie wszystkiego od nowa pomogło.

Ciekawe. Nie kojarzę takiej sytuacji bym gpartedem nie dał rady pozmieniać
co trzeba. No ale jak nie działa, to nie działa, Michał ci podał
alternatywÄ™.

> Nie chcę. Pytam co mam robić i jedna z porad to było zrobić obraz dysku.

Ale obraz dysku 160GB zapełnionego do 20GB zajmie jakieś 10-15GB, a nie
160GB. Backupowane sÄ… tylko dane, a nie puste sektory, dodatkowo stosowana
jest kompresja.

/.../

> Wiem, ale tego nie ma.

ÅšciÄ…gnij w takim razie ze strony producenta.

> Ty faktycznie, jakieś Roxio gdzieś tam w menu znalazłem, bo w instrukcji
> napisali. Ale napisali, że musi być napęd zewnętrzny, a nie sieciowy
> dysk. Więc faktycznie jakieś Disaster Recovery polecają zassać z HP i
> zrobić pendrajwa ratunkowego. Ale obraz dysku musi być na dysku
> zewnętrznym, więc czeka mnie zakup dysku na USB.

Wystarczy pen.

> Ale nie działa. Z linuksianymi partycjami pewnie sobie radzi, ale z
> windzianymi nie bardzo.

Używałem i działał.

> Kiedyś kolega się napalał, jakie to super
> OłpenSors. I rozwalił klientce system.

Każde narzędzie manipulujące partycjami może iść w krzaki. Zwłaszcza jak
coÅ› jest nie tak.

"Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."