Re: Jak zabezpieczyć netbooka przed awarią systemu?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Sun 14 Mar 2010 - 14:47:39 MET

W dniu 2010-03-14 14:31, Michal Kawecki pisze:
> Są do tego darmowe programy. Jeden już Ci wskazałem.

sprawdzę tego paragona, jak już zrobię backup systemu.

> Hmm na A obudowa USB ~ 15 zł, zaś dysk 2,5" 80 GB ~ 100 zł z gwarancją i
> FV.

Myślisz, że idzie taki dostać? Bo ostatnio znajomej padł dysk w laptopie
i mieli tylko takie więksiejsze w sklepie, za 200zł.

>mZamiast dysku można dokupić zewnętrzny napęd DVD-RW.

No ale to ten program do backupów go nie obsłuży.

> Poza tym możesz przecież wyjąć ten dysk z netbooka i to co jest
> konieczne zrobić na innej maszynie poprzez USB

Nie widzę klapki na dysk. Obawiam się, że ten badziewiak ma go tak
zabudowany, że tylko pełne rozkręcenie by pomogło. A nie widzę żadnych
śrubek. Pewnie pod nóżkami są, ale nie chcę tak rwać w ciemno.
Wolałbym nie rozkręcać.

> Przy takiej ilości danych nie warto się w to bawić. Obraz takiej
> partycji zajmie jakieś 12-14 GB, całość spokojnie zmieści się na
> pendrajwie 16 GB.

Czyli też ze 120zł na pendrajwa. A myślisz, że to się tak upakuje?

> Ale to nie jest laptop tylko netbook.

Czyli mały tani laptop z ograniczonymi możliwościami.

> Trzeba było się zastanowić przed
> zakupem.

No nie wpadłem na to, że taka pułapka się kryje. Wystarczyłby jakiś
obraz iso z systemem do zasadzenia na pendrajwa albo coś i już.
Nie wiedziałem, że HP tak ciula userów.

> Paragon to solidna firma. Jakby ten program nie był w pełni używalny to
> by nie miał w nazwie free, tylko trial albo demo.

A to z czego oni żyją?

> A w politykę marketingu Symanteca wnikał nie będę, już od wielu lat
> omijam ich produkty szerokim łukiem.

Nie wiem, nigdy nie używałem. PMa używałem jak jeszcze był PowerQuesta.
I działał wtedy idealnie.

--
Przemysław Adam Śmiejek