Re: Jak zabezpieczyć netbooka przed awarią systemu?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 14 Mar 2010 - 14:31:31 MET

Dnia Sun, 14 Mar 2010 13:58:42 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
napisał(a):

> Tak. XP nie potrafi zmieniać rozmiaru partycji, a do zakupu Partition
> Magica jeszcze nie dojrzałem.

Są do tego darmowe programy. Jeden już Ci wskazałem.

> No tak, zastanawiam się nad tym. Ale to tak z 300zł trza dać pewnie na
> taki dysk. Jakieś na Alledrogo widziałem za 130, ale bez gwarancji.

Hmm na A obudowa USB ~ 15 zł, zaś dysk 2,5" 80 GB ~ 100 zł z gwarancją i
FV. Zamiast dysku można dokupić zewnętrzny napęd DVD-RW. Widziałem
cośtam z oferty Sony za 99 zł z gwarancją i FV.

Poza tym możesz przecież wyjąć ten dysk z netbooka i to co jest
konieczne zrobić na innej maszynie poprzez USB.

> b/
>
> No ale które pominąć? Bo całość zajmuje około 20GiB.

Przy takiej ilości danych nie warto się w to bawić. Obraz takiej
partycji zajmie jakieś 12-14 GB, całość spokojnie zmieści się na
pendrajwie 16 GB.

> Kurde i kolejne 40 ojro? Pomału cały ten laptop mnie będzie kosztował
> tyle, że mogłem kupić Lenovo.

Ale to nie jest laptop tylko netbook. Trzeba było się zastanowić przed
zakupem.

[...]
> A ta wersja Free jest free z jakiego powodu? Bo Partition Magic Free to
> jest tylko demo, bez zapisu. Ten zmienia, jak rozumiem? Pytam, bo nie
> chcę za bardzo zaśmiecać tego mojego biednego systemu bez ratunku.

Paragon to solidna firma. Jakby ten program nie był w pełni używalny to
by nie miał w nazwie free, tylko trial albo demo.
http://www.paragon-software.com/free/pm.html
http://www.paragon-software.com/home/db-express/comparison.html

A w politykę marketingu Symanteca wnikał nie będę, już od wielu lat
omijam ich produkty szerokim łukiem.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/