Re: Jak zabezpieczyć netbooka przed awarią systemu?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Sun 14 Mar 2010 - 14:32:42 MET

W dniu 2010-03-14 14:17, Andrzej Libiszewski pisze:
> I lepiej nie dojrzewaj - to wyjątkowo kosztowny sposób skopania sobie
> partycji. Zwłaszcza, że darmowy gparted (możliwy do użycia z bootowalnego
> pendrive) jest dużo bezpieczniejszy.

Ale sobie nie radzi. Na moim wymiękł na starcie, a jak kiedyś przy jego
pomocy jakieś inne XP chciałem zwiększać (jakiś geniusz dał 10GiB na
partycję systemową), to tak zdupczył partycje, że tylko wycinanie
partycji i zakładanie wszystkiego od nowa pomogło.

> Poza tym dziwi mnie, po co chcesz
> backupować cały dysk?

Nie chcę. Pytam co mam robić i jedna z porad to było zrobić obraz dysku.

> Przecież czysty system tam zajmuje nawet nie
> dziesiątą część dysku.

No w tej chwili około 20GiB.

> Poza tym... coÅ› tu siÄ™ nie zgadza. Dysk masz zamontowany 160GB
> (160000000bajtów). W przeliczeniu na GiB daje to 150GiB, ty widzisz 140GiB.

Oj nie patrzyłem na końcówki :D Syndrom ceny 999,99 wyskoczył :D
Windows mówi, że mam dysk C:

160 029 995 008 czyli 149 GiB

> Widzisz, w opisie technicznym na stronie HP można znaleźć:
> "Dołączone oprogramowanie
> Partycja do odtwarzania po awarii (z możliwością odrębnego odtwarzania
> systemu, aplikacji i sterowników)
> Opcjonalna zmiana położenia partycji do odtwarzania po awarii
> Narzędzie do tworzenia dysków CD/DVD do odtwarzania po awarii
> /.../"

Wiem, ale tego nie ma.

> Może warto by zajrzeć do instrukcji?

Ty faktycznie, jakieś Roxio gdzieś tam w menu znalazłem, bo w instrukcji
napisali. Ale napisali, że musi być napęd zewnętrzny, a nie sieciowy
dysk. Więc faktycznie jakieś Disaster Recovery polecają zassać z HP i
zrobić pendrajwa ratunkowego. Ale obraz dysku musi być na dysku
zewnętrznym, więc czeka mnie zakup dysku na USB.

> Gparted jest i będzie free.

Ale nie działa. Z linuksianymi partycjami pewnie sobie radzi, ale z
windzianymi nie bardzo. Kiedyś kolega się napalał, jakie to super
OłpenSors. I rozwalił klientce system. A jak mówię na moim nawet nie
drygnął. Napisał, że nie umie i spadówa.

--
Przemysław Adam Śmiejek