Re: [ot] gdzie ta opcja w videolan?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 09 Dec 2009 - 15:37:31 MET

In news:hfo9o0$an0$1@inews.gazeta.pl,
*1634Racine* <1634@Racine.pl> typed:
> kajus44 in news:hfnrhc$ar1$1@news.interia.pl
> [.....................]

> widze; ale nie dziala. za cholere nie moge pozbyc sie opcjonalnego
> odtwarzania przez WMP.

Usuń z rejestru
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
FileExts\<ext>\OpenWithList
<ext> - rozszerzenie (w Twoim przypadku .avi)

PS1. dot. <ext> - rozszerzenie np. WinaMP3
Usun cala pozycje, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np.
innej aplikacji do otwierania tych plikow.

> a tego ciagle nie wiem; z tym, ze najlepiej gdyby nie trzeba dopisywac
> kazdego rozszerzenia video "na piechote"...

Podam Ci na przykladzie jednego rozszerzenia, Ty dokonaj zmian dla tych,
ktore sa Ci potrzebne.
Wejdz do edytora rejestru:
HKEY_CLASSES_ROOT\.avi
co jest wpisane w pozycji "Domyślna". Załóżmy że jest to
"Alias_Programu.avi".
Odszukaj w kluczu HKEY_CLASSES_ROOT klucz "Alias_Programu.avi".
HKEY_CLASSES_ROOT\Alias_Programu.avi
Usun caly klucz HKEY_CLASSES_ROOT\.avi
oraz HKEY_CLASSES_ROOT\Alias_Programu.avi
Teraz gdzy chcesz otworzyc plik z rozszerzeniem .avi, kliknij PPM i wybierz
Otworz zapomoca/ wskaz program do otwarcia.
Lub dopisz ręcznie w w/w kluczach aplikacje, która bedzie domyślna

PS. Aby przyporządkować dane typy plików różnym
aplikacjom dla różnych użytkowników należy poddać edycji podklucze
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\FileExts
oraz klucz
HKEY_CLASSES_ROOT\Applications
Aplikacja reprezentowana przez dany podklucz nie bedzie obecna na liscie,
jezeli w podkluczu tym zdefiniowana bedzie pozycja wartosc ciągu o nazwie
"NoOpenWith" bez wzgledu na jej wartosc.
lub jesli chcesz dodać dana aplikacje do otwierania konkretnego
rozszerzenia, to zmodyfikuj ponizszy klucz :
[...]

Teraz po uporzadkowaniu wykonaj nastepujacy krok:
Proponuje abys wywolal okienko otworz z ...
Shift + Prawy przycik myszki na tym pliku -->z menu kontekstowego wybierz
otwórz z ..., teraz zaznacz poprawnie program i zaptasza okienko
"zawsze uzywaj", kilka zastosuj, OK