Re: Jak zmusić Wistę do Fullscreen?

Autor: dziobu <xxxxxx_at_xxxx.xx>
Data: Fri 20 Nov 2009 - 23:33:59 MET

Dnia 11/20/2009 9:26 PM, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

> No choćby mi czy znanym mi szkołom, które pracują na DOSowych programach
> z QNT. Obecnie działają pod XP, ale za parę lat zrobi się problem, skoro
> tak zablokowano.

Trzymanie sie staroci nikomu nie służy, nikomu nic nie daje a do tego
wychodzi drożej. Gdzie tu sens zostawania przy starym?

> Dlaczego nie działa?

To kwestia przystosowania programów (nie zawsze sie da), ale programy
DOSowe grzebią w pamięci czy wywołują przerwania DOSowe których system
nie toleruje. Zauważ ile sypie sie gier ze względu na dzwięk - i to jest
własnie to. Podobnie z obsługą portów szeregowych/rówloległych.

> No do DOSowych można tego dosboxa, ale po pierwsze: po co, skoro można
> było nie blokować tej możliwości?

To nie jest blokada tylko odcięcie sie od obsługi staroci.
Od pewnego poziomu rozwoju nie opłaca sie wspierać starych rozwiązań.

> A po drugie: Czy będzie współpracował
> np. z dosprn?

Nie wiem.

> A do niedosowych, a konsolowych? Jak FAR? Tam DOSbox nie zadziała.

Bo DOSBox to emulator DOSa a Far to zwykła Windowsowa, 32-bitowa aplikacja.

> No ale DosBox się robi fullscreen, więc karta wspiera ten tryb.

DOSBox sam rysuje konsole. W trybie graficznym. Jak putty. Jak większośc
(o ile nie wszystkie) dystrybucje linuxa. Konsola Windowsa też jest w
trybie graficznym ;p

--
Pozdrawiam
dziobu