Re: Awaria Windows - poważny problem (długo będzie)

Autor: szymek <cacup_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 03 Nov 2009 - 14:39:02 MET

> Czyli sprzęt raczej... Skoro obraz był sprawnego systemu...?

Tak, poprzednie obrazy (właściwie wszystkie) pochodziły ze zrzucenia do
obrazu sprawnego systemu w którym mój problem nie wystąpił.

> Czyli trochę było to stłuczenie termometru od gorączki... aaale rozumiem,
> nie wszystko da sie wyłowić od razu.

Niezupełnie :) Obrazy o ktorych pisałem wcześniej i z których odzyskiwałem
mam do dyspozycji nadal.

> Wypieprzyć... o ile to jest kość, której błędy nie wynikają z
> niedostosowania do płyty, czy jak kto chce, płyty do pamięci...

kość była dopasowana - 3 lata działał na nich system bezproblemowo.
Wypieprzyłem uszkodzoną, obecnie system chodzi na jednej kości - wg MemTestu
tej 1GB "zdrowej".

> A postawiłeś system z obrazu na samej dobrej kości? Czy ciągnąłeś zabawę z
> systemem rebackupowanym przy obecności kości uszkodzonej?

hmm nie pomyślałem o tym, żeby przywrócić obraz na jednej kości - spróbuję
to zrobić jak wrócę z pracy, to tylko 20 min a jest to jakaś opcja.

> W momencie ładowania zajętość pamięci nie jest jeszcze pełna - no dopiero
> dane sie ladują, zaraz się przepełni, poczekaj...

chodziło mi o to, że od czasu wystąpienia problemów sama procedura startu
systemu jest ok, się ładuje jak zawsze - szybko 15-20 sek. i bez zwiech i
tego typu rzeczy. problem pojawia się zaś po kilku minutach pracy ...

> Czy zauważyłeś może spowolnienie transferu dysku? Lub nienaturalne jego
> odgłosy? Niektóre błędy kontroler jest w stanie "załatać", ale też nie
> jest wszechmocny (to tylko Bóg), i jak Salomon - z pustego nie naleje.

transer - raczej nie odczuwam, odgłosy opisałem.

> Może to być wada dysku, nie usi. Objaw może wskazywać na uszkodzony
> sterownik dysku.

rozumiem

> Bo wymaga to kontaktu z dyskiem, a objaw wskazuje na utratę tegoż, dlatego
> też system nie może wywołać BSoD-a, bo nie ma jak wszytać odpowiednich
> procedur.

> Na raze obsłuchuj dysk, czy jego zgrzyty nie zmieniły swej tonacji, czasem
> zmiana ta jest bardzo subtelna i trudno przez to uchwytna.

rozumiem. bede dzisiaj tylko go słuchać

> Sprawdź dysk - http://hddguru.com/content/en/software/2006.01.22-HDDScan/
> przeskanuj odczyt liniowy(...),

sprawdzę oczywiście

> Pierwsza sprawa - odtworzyć system na sprawnej kości pamięci, bez
> wsadzania tej drugiej. Sprawdzić, czy problem się powtarza. Bo jeśli
> pouszkadzało sterowniki (zaraz powiem jak), to będziesz się z tym bić i
> nic to nie da, poza nerwami i być może większymi uszkodzeniami danych.

to uczynie jako pierwszą rzecz - wezmę jakiś obraz sprzed reinstalki i
sprawdzę odtworzenie obrazu na kompie z jedną kością.

Będę meldował.