Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 22:23:42 MET DST

news:13iis8cbqtsh3$.dlg@kwinto.prv...

> Doprawdy? Przecież w Ubuntu podczas instalacji pakietów też pada pytanie
> o podniesienie uprawnień. Co więcej, wyłączenie tego "zabezpieczenia"
> jest bardzo, bardzo proste :-):
> http://techie-buzz.com/daily-linux/how-to-disable-uac-on-linux.html

Jeśli pyta o _hasło_ po domyślnej instalacji systemu to i tak jest
o niebo lepszy od Visty - tutaj wystarczy jeden ruch palca na myszce :)

> Ale pracując na koncie administratora byłbyś bezbronny, prawda?

Oczywiście, że tak i właśnie tutaj jest pies pogrzebany - wymyśla
się dziwne protezy zamiast nakłaniać nieświadomych userów do
pracy na zwykłym koncie.

> Ja zaś życzyłbym sobie dodatkowego przycisku "Szczegóły", który dawałby
> wgląd w nazwę procesu, ścieżkę, parametry, otwarte przez niego pliki,
> etc. Kolejnym krokiem - w którego realizację nie bardzo niestety wierzę
> - byłaby możliwość udzielenia procesom _ograniczonego_ zaufania,
> polegającego na umieszczeniu ich w "wirtualnej" piaskownicy i zezwoleniu
> na zapis zmian na dysk dopiero po ich przejrzeniu i akceptacji. Takie
> coś oferuje podobno najnowszy Kaspersky.
> I dobrze że sobie o nim teraz przypomniałem, zaraz go przetestuję :-).

Zgadzam się na cokolwiek, ale nie na klikajkę, na której bezmyślnie
klika się OK będąc na _koncie admina_...

Piciu