Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 21:44:40 MET DST

Dnia Sun, 11 Oct 2009 21:15:48 +0200, Piotr Krzyżański napisał(a):

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Zależy gdzie - w firmie wystarczy odpowiednia konfiguracja konta
> użytkownika i dobrego softu. Po to są różne konta, żeby z nich
> korzystać i wcale nie musi to być admin. Konkurencja jakoś
> sobie z tym radzi, i nie widziałem u nich protez typu UAC.

Doprawdy? Przecież w Ubuntu podczas instalacji pakietów też pada pytanie
o podniesienie uprawnień. Co więcej, wyłączenie tego "zabezpieczenia"
jest bardzo, bardzo proste :-):
http://techie-buzz.com/daily-linux/how-to-disable-uac-on-linux.html

> E, tam - w domu używam konta usera na W2k3, a system
> instalowałem w 2004 roku. Mam dwa skróty na pulpicie
> z savecred - do IE i panelu sterowania. To mi zupełnie
> wystarcza. :)

Ale pracując na koncie administratora byłbyś bezbronny, prawda?

> Osobiście proponowałbym uelastycznienie narzędzia runas, a
> nie UAC - przynajmniej user świadomie wiedziałby co robi,a nie
> automatycznie 'gasił' UAC - w takim postępowaniu widzę kompromis.
> Przynajmniej dla użytkowników domowych.

Ja zaś życzyłbym sobie dodatkowego przycisku "Szczegóły", który dawałby
wgląd w nazwę procesu, ścieżkę, parametry, otwarte przez niego pliki,
etc. Kolejnym krokiem - w którego realizację nie bardzo niestety wierzę
- byłaby możliwość udzielenia procesom _ograniczonego_ zaufania,
polegającego na umieszczeniu ich w "wirtualnej" piaskownicy i zezwoleniu
na zapis zmian na dysk dopiero po ich przejrzeniu i akceptacji. Takie
coś oferuje podobno najnowszy Kaspersky.
I dobrze że sobie o nim teraz przypomniałem, zaraz go przetestuję :-).

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/