Re: Katalog ukryty/na has³o

Autor: B.G <b0ggacUSUN_at_wp.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 20:39:26 MET DST

U¿ytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisa³ w wiadomo¶ci
news:1i4qayk8nxx6m$.dlg@kwinto.prv...

> Ja bynajmniej nie poddajê w w±tpliwo¶æ, ¿e XP plus konto u¿ytkownika
> równa siê bezpieczeñstwo, ale konia z rzêdem temu, kto znajdzie tak±
> konfiguracjê w¶ród domowych systemów.

S± takie, s± chod¼ niestety nie jest ich du¿o.
Moich podopiecznych od czasów w2k szkolê tak, ¿e u¿ywaj± tylko konta
ograniczonego do normalnych zajêæ. Trudno siê to robi, ale przy odrobinie
zaparcia, da siê podszkoliæ nawet domowych szkodników.
Oczywi¶cie ¿adnych zamulaczy maszyn typu programy antyvir nie u¿ywaj± - i
¿yj±. Jeszcze ¿aden system nie zosta³ roz³o¿ony przez virusa.
Pod ka¿dym wzglêdem lepsze jest takie (normalne) rozwi±zanie ni¿ konto
admina na Vi¶cie z UAC.
Na Vi¶cie oczywi¶cie te¿ konfiguruje konta jako ograniczone a UAC - co jest
naprawdê mi³e - zastêpuje przelogowanie siê na admina albo runas. Za to mu
chwa³a - bo upraszcza u¿ycie przywilejów administracyjnych.
Pozostaje pytanie.. kiedy MS do jasnej cisnej stworzy instalkê OS-a tak, ¿e
konto które powstaje przy instalacji nie bêdzie kontem admina?

--
B.G