Re: blokada niektorych stron i aktualizacji

Autor: Jontek <jontek69.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 02 Nov 2008 - 11:24:25 MET

Bardzo dziekuje za pomoc. Prawde mowiac nie spodziewalem sie tak szybkiej i
tak konkretnej odpowiedzi. Naprawde jestem bardzo wdzieczny. Dzieki Jacek i
Sempiterna. :)

Sempiterna <rzopa@amorki.pl> napisał(a):

> W ogóle?

Przy probie aktualizacji Avasta dostaje komunikatu:

"Sciaganie pliku: <nazwa pliku>"

I za chwila:

"Blad: nie mozna polaczyc sie z serwerem"

I tak w kolko... Sprawdzalem na drugim komputerze i na nim Avast bez problemu
sciaga aktualizacje.

Przy probie wejscia na strone Spybota (http://www.safer-networking.org/pl/
index.html) strona sie nie wczytuje, mam klasyczny komunikat w IE czy Operze:

"Nie można wyświetlić strony
Strona, której szukasz, jest w tej chwili niedostępna. Witryna sieci Web może
mieć problemy techniczne lub może być potrzebna zmiana ustawień przeglądarki."

Oczywiscie na innym komputerze na strone da sie wejsc normalnie.

> Nie odnaleziono serwera, czy coś w tym stylu?
> Czy może "strona zablokowana", etc?
> Jeśli to drugie, to sprawdź w regułkach Avasta, czy nie "wpisałeś" danej
> strony na listę blokowanych.

Sprawdzilem w regulach Avasta - jest pustu. Zupelnie blokowanie czegokolwiek
jest wylaczone. :(

> [...]
> 127.0.0.1 localhost
> Jeśli w tym pliku znajdziesz inne wpisy tak skierowane, czy w ogóle,
> wpisy stron, serwerów, których nic w normalny sposób nie powinno macać,
> to je usuń, UPRZEDNIO zachowując plik hosts gdzieś na boku, wystarczy
> skopiować go w tym samym katalogu np. do pliku hosts.bak, lub innego,
> aby się nazwy nie konfliktowały, usunąć wszystkie podejrzane wpisy,
> pamiętaj, że wpis zaczynający się od znaku # jest uznawany za komentarz
> i nie brany pod uwagę. Zapisz plik i zamknij edytor, zmiany działają

Jest w tym pliku duzo wierszy ale wszystkie oprocz jednej to komentarze
(zaczynaja sie od #). Oto zawartosc pliku:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# To jest przykładowy plik HOSTS używany przez Microsoft TCP/IP
# w systemie Windows.
# Ten plik zawiera mapowania adresów IP na nazwy komputerów
# Każdy wpis powinien być w osobnej linii.
# W pierwszej kolumnie powinny być umieszczone adresy IP, a następnie
# odpowiadające im nazwy komputerów. Adres i nazwa powinny być oddzielone
# co najmniej jedną spacją
#
# Dodatkowo, komentarze (takie jak te) można wstawiać w poszczególnych
# liniach lub po nazwie komputera, oznaczając je symbolem '#'.
#
# Na przykład:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # serwer źródłowy
# 38.25.63.10 x.acme.com # komputer kliencki x

127.0.0.1 localhost

> Ale zrób jeszcze jedno - otwórz okno wiersza poleceń, czyli emulator
> DOS-a, tak najlepiej, wpisz po kolei:
> ipconfig /release
> ipconfig /flushdns
> ipconfig /renew
> Poczekaj, aż zadziała ostatnia komenda (do ok. 1 minuty niekiedy) i
> zamknij okno niby-DOSowe komendą exit.

Reakcja na wywolanie komend:

> ipconfig /release

Konfiguracja IP systemu Windows

Operacja nie powiodla sie, poniewaz zadna karta nie jest w stanie
zezwalajacym na te operacje.

> ipconfig /flushdns

Konfiguracja IP systemu Windows

Pomyslnie oprozniono pamiec podreczna programu rozpoznawania nazw DNS.

> ipconfig /renew

Konfiguracja IP systemu Windows

Operacja nie powiodla sie, poniewaz zadna karta nie jest w stanie
zezwalajacym na te operacje.

> Jeśli to nie zadziała, wejdź we właściwości połączenia Start, Panel
> Sterowania, Połączenia sieciowe i internetowe, Połączenia sieciowe,
> prawoklik na właściwym połączeniu i zadaj Napraw.
> Jeśli to nie zadziała, napisz, będziemy szukać dalej.

Zrobilem. Niestety nadal jest to samo. :(

Kurcze, jestem juz kosmicznie wkurzony. :( Co to moze byc? Macie jeszcze
jakis pomysl?

Dziekuje raz jeszcze za pomoc i licze na dalsza (jezeli bedziecie mieli
jeszcze jakis pomysl.

Jontek